Kompletní automatizace eshopu za pomoci Brani.cz nástrojů

Jak můžete pomocí našich nástrojů jednoduše zautomatizovat procesy na vašem na e-shopu a ušetřit tak za lidskou práci. Vyloučíte tím chybovost, a budete mít o procesech přehled.

Automatizace objednávek

Máte na e-shopu nové objednávky a potřebujete je roztřídit. Nejčastěji jsou s platbou na dobírku nebo s platbou předem. Přes Automatizaci objednávek můžete u plateb převodem nebo kartou online platby nezaplacených objednávek urgovat. Nastavíte si u urgence i za jak dlouho a kdy se má zákazníkovi odeslat. U platby převodem se nastavuje u pravidla standardně podmínka za 24 hodin, u platby kartou online za 1 hodinu. Objednávky na dobírku mohou jít do třídícího procesu ihned.

Často se stává, že objednávka obsahuje poznámku od zákazníka. Tuto objednávku si můžete vyfiltrovat pomocí automatizace do stavu, kdy zkontrolujete, co zákazník požaduje, třeba Ruční kontrola.

Následně si pomocí automatizace můžete objednávky roztřídit na ty, pro které máte veškeré zboží skladem a mohou hned do expedice a na ty, kde vám něco chybí.

Objednávky, které jsou v expedici můžete začít balit a připravené zásilky odeslat. Odeslané objednávky si můžete třídit dále na doručené, případně přes automatizaci urgovat vyzvednutí zásilky, která je uložená na výdejním místě, nebo případně nevyzvednuté na vratky. Stejně tak pomocí automatizace můžete u objednávek na dobírku vystavit automaticky doklad po doručení zásilky. Veškeré dokončené objednávky poté archivujete, nejčastěji ve stavu Vyřízena.

Můžete si přidat i vlastní libovolné stavy objednávek do vašeho e-shopu a také je rovnou případně zautomatizovat. Jak nastavit pravidla v automatizaci objednávek a další návody najdete zde.

Jakmile budete mít změny stavů objednávek zautomatizované přes náš nástroj Automatizace objednávek, měli byste měnit ručně jen stav objednávek, které potřebují kontrolu. S vyprodanými produkty vám pomůže náš nástroj Dodavatelské nákupní seznamy a s expedicí Brani Balič.

Brani tip: Pro automatizaci stavu odeslaných zásilek nebo urgenci nevyzvednutých balíčků doporučujeme používat na vašem e-shopu doplněk Balíkobot, který je s našimi nástroji propojen. Návody, jak nakonfigurovat naše nástoje s Balíkobotem najdete zde.

Dodavatelské nákupní seznamy

V doplňku Dodavatelské nákupní seznamy v záložce nastavení si nastavíte stavy. Na našem příkladu je stav nové objednávky Objednat zboží, a stav objednávky při chybě je Ruční kontrola. Ostatní stavy si můžete nastavit podle vašich potřeb.

Nastavte si i automatizaci stavů - přepnutí ze stavu Objednat zboží do stavu Expedice, za podmínky, že jsou všechny produkty naskladněné.

V nákupním seznamu budete mít zboží, které vám chybí a je potřeba ho objednat od dodavatele. Doporučujeme si seznam roztřídit, označit si veškeré produkty od jednoho dodavatele a přidat je na nákupní seznam přes tlačítko Přesunout do seznamu. Do názvu seznamu si můžete vyplnit datum vytvoření seznamu a název dodavatele.

Seznam si poté otevřete, můžete si ho upravit najetím na symbol tužky vedle názvu seznamu - přidáte si k němu například číslo objednávky, kterou jste u dodavatele udělali, nebo změníte stav na Odesláno dodavateli. Změny uložte.

Jakmile vám od dodavatele přijde zboží, zkontrolujete si ho s vaším seznamem. Jestliže vše souhlasí, znovu označíte objednávky a kliknete na tlačítko Naskladnit.

Po naskladnění se vám v seznamu ve sloupci Naskladněno změní červený křížek na zelenou fajfku. V tuto chvíli se zboží na pozadí naskladnilo i na váš e-shop. Seznam si můžete změnit na stav, že je zboží naskladněno do e-shopu a můžete si tak seznamy třídit a mít v nich přehled.

Díky tomuto nástroji přesně víte, pro jaké objednávky vám zboží přišlo a které můžete již vyřídit, automaticky se objednávky přepnou po naskladnění do stavu Expedice - tuto automatizaci stavů jsme nastavovali v seznamech výše. Jestliže by objednávka čekala i na jiné zboží, třeba od dalšího dodavatele, nepřepne se vám do stavu Expedice, dokud pro ni nenaskladníte veškeré zboží. Další návody k nástroji Dodavatelské nákupní seznamy najdete zde.

Brani Balič

V nástroji Brani Balič si nastavte, aby se vám v něm zobrazovaly objednávky, které jsou ve stavu Expedice. Nastavíte na záložce Zobrazení.

Nastavte si na záložce také funkci, že se objednávka po kompletaci má automaticky přepnout do stavu Zabaleno.

Můžete si také nastavit vlastní tlačítka, například pro ruční kontrolu objednávky, pokud nastane, že není možné ji zabalit, například je poslední kus produktu, který máte na skladě, poškozen.

Při balení takové objednávky jen kliknete v Baliči na připravené tlačítko a automaticky se vám přepne do stavu, který jste si na něj napárovali a zruší se balení objednávky.

Vy se při používání těchto tří nástrojů staráte pouze o objednávání zboží, balení objednávek a ruční kontroly. Ostatní procesy jsou plně automatizované. Ušetříte čas, peníze za lidskou práci a vyloučíte chybovost, třeba u ručního přepínání stavu objednávky. Další naše návody k doplňku Brani Balič najdete zde.

Brani tip: U objednávky na dobírku můžete zákazníkovi automaticky vygenerovat a zaslat doklad na jeho e-mail až po doručení objednávky. Pokud by zákazník balíček nepřevzal, nebudete tak mít k objednávce vystavený zbytečně doklad a vyhnete se vystavování dobropisu. Můžete si před stavem Roztřídit přidat i stav pro zaplacené objednávky, aby zákazník doklad obdržel ideálně co nejdříve po úhradě objednávky.

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám na support@brani.cz

Konfigurace doplňků na míru

Jestliže se vám do toho nechce nebo nemáte na nastavení doplňků čas, můžete to nechat na nás, napište nám na support@brani.cz