Detekce vratek s podmínkou Balíkobotu

Naše nástroje neustále zlepšujeme a přidáváme nové funkce, z tohoto důvodu nemusí být návod zcela shodný s aktuální verzí doplňku.

Pomocí doplňku Automatizace objednávek je možné jednoduše odchytávat vratky a zásilky, které si zákazník nepřebral. A to vše ještě předtím než se vám zásilka vrátí zpět.

Nový stav objednávky v Shoptetu

Nejprve si vytvoříte v Shoptetu nový stav pro objednávky, které se vám vracejí od zákazníka zpět. V části Nastavení – Objednávky – Stavy pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu vytvořte nový stav, můžete ho nazvat například Vratka.

Nově vytvořený stav se vám v pravidlech v doplňku Automatizace objednávek zobrazí do několika minut.

Nastavení Balíkobotu v Automatizaci objednávek

Aby bylo možné používat Balíkobot v podmínkách pravidel, je nejprve potřeba ho v Automatizaci objednávek nastavit a napárovat dopravce. V pravém horním rohu kliknete na tlačítko Balíkobot nastavení. Zde vyplníte API uživatele a klíč a napárujete dopravce.

Je důležité, abyste napárovali způsob dopravy ke správnému přepravci, jelikož můžete například Českou poštu posílat prostřednictvím Pošty bez hranic. Hotové nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Nyní je možné přidat podmínku Balíkobotu do pravidel.

Přepínání stavu objednávek, které zákazník nepřevzal

V doplňku Automatizace objednávek klikněte na tlačítko Přidat pravidlo. Nové pravidlo si můžete jakkoliv pojmenovat. Pro přepínání stavu objednávek u nepřevzatých zásilek zvolíte Balíkobot status Jakýkoliv status, vyplníte typový stav Balíkobotu Doručena zpět odesílateli (4) a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.

Pravidla si můžete vytvořit obecná pro všechny dopravce, případně je možné v podmínkách pravidla nastavit jen konkrétní přepravce a omezit tak pravidlo pouze na ně.

Brani tip: Pomocí Automatizace objednávek můžete zákazníka zaurgovat, aby si zásilku vyzvedl dříve než skončí její úložní doba a vrátí se vám. Je tedy možné snížit počet nepřevzatých vratek. Více píšeme v návodu zde.

Konfigurace doplňku na míru

Jestliže se vám do toho nechce nebo nemáte na nastavení doplňku čas, můžete to nechat na nás, napište nám na support@brani.cz, stejný email neváhejte využít v případě jakýchkoliv dotazů.