Časté dotazy

Automatizace nepřepnula stav objednávky, v čem může být chyba?

Zkontrolujte, zda objednávka splňuje všechny podmínky aktivního pravidla. Velmi často není objednávka ve stavu, na který máte pravidlo nastavené. Zkontrolujte, zda:

  • objednávka splňuje podmínky pravidla (způsob platby, dopravy a ostatní podmínky pravidla)
  • objednávka je ve stavu, na který je pravidlo nastavené
  • není aktivní testovací režim., ve zkušebním provozu se stav objednávky nepřepíná
  • uběhlo již 20 minut od doby, kdy objednávka splňovala všechny podmínky pravidla

Robot aplikuje pravidla na objednávky každých cca 10 až 15 minut. Pokud máte u pravidla aktivní funkci, aby se pravidlo na každou objednávku aplikovalo pouze jednou, a již se na objednávku pravidlo aplikovalo, pak automatizace znovu pravidlem stav objednávky nepřepne.

Jak dlouho trvá, než automatizace objednávku zpracuje?

Robot je spouštěn a aplikuje pravidla na objednávky každých cca 10 až 15 minut. Pokud máte velké množství objednávek, může se tento interval prodloužit a k aplikování pravidla na objednávku může dojít cca do 30 minut.

Jak staré objednávky automatizace zpracovává? Přepnuly se mi jen některé.

Automatizace objednávek zpracovává objednávky staré maximálně 90 dnů. Pokud máte starší objednávky, je potřeba jejich stav přepnout ručně v Shoptet administraci, případně vám lhůtu 90 dnů můžeme na vyžádání prodloužit.

Zásilka byla doručena, ale automatizace objednávku ignoruje, v čem je chyba?

Zkontrolujte, zda máte napárované všechny dopravce v Balíkobot nastavení v doplňku Automatizace objednávek. Pokud dopravce napárovaný není, pak nemáme data z trackingu a nemůžeme objednávku podle této podmínky přepnout.

Tuto chybu zjistíte ihned při vyhledání objednávky přes Náhled objednávky, zobrazí se vám zde chyba, že dopravce není napárovaný.

Z jakého důvodu se na objednávku aplikovalo jiné pravidlo?

Objednávka může splňovat podmínky více pravidel. Pokud tato situace nastane, pak se na objednávku aplikuje pravidlo první v pořadí (od shora dolů), další pravidlo se ignoruje. Zkontrolujte, zda

  • máte pravidla správně seřazená
  • je pravidlo dostatečně definované, například způsobem platby, dopravy a podobně.

Objednávku, včetně historie si můžete zobrazit i v našem Náhledu objednávky.

Proč se objednávka přepnula do jiného stavu, než jsem v pravidle nastavil?

Je možné, že ke změně stavu nedošlo naším doplňkem Automatizace objednávek. Zkontrolujte v historii objednávky, zda nebyl stav objednávky přepnutý jiným doplňkem nebo zda nebyl stav objednávky přepnutý ručně uživatelem.

Historii objednávky si zobrazíte pomocí našeho Náhledu na objednávku. Jestliže došlo ke změně stavu automatizací, pak v našem náhledu přejděte na část Aplikovaná pravidla v Automatizaci objednávek, kde uvidíte, jaká pravidla se na objednávku aplikovala. Tato pravidla si upravte tak, aby fungovala správně.