Jak třídit objednávky, které je možné hned odeslat, protože máme vše skladem

Jak mít přehled ve skladových zásobách a zefektivnit díky tomu expedici objednávek? Všechno hravě zvládnete s naším doplňkem Automatizace objednávek. Ten umožňuje automaticky vytřídit objednávky ihned po jejich přijetí.

Objednávky, pro které máte všechno skladem, můžete ihned expedovat. Naopak u těch, pro které zboží skladem nemáte, tento nedostatek ihned odhalíte, a můžete ho okamžitě začít řešit. Podrobnější nastavení vám ukážeme v našem praktickém videu a textovém návodu.

NASTAVENÍ DOPLŇKU AUTOMATIZACE OBJEDNÁVEK

Názorně si ukážeme, jaká pravidla je potřeba v našem doplňku nastavit, abychom zajistili automatické přepínání stavů objednávek v případě, že je zboží skladem a také v případě, že je pro dané objednávky zboží potřeba objednat u dodavatele.

Přepínání stavů objednávek v případě, že je zboží skladem

1) V hlavním rozhraní doplňku si prostřednictvím tlačítka Přidat pravidlo vytvoříme úplně nové pravidlo.

2) V hlavní liště vyplníme, že chceme filtrovat objednávky, které jsou skladem — v našem případě je označíme jako Objednávky všechno skladem do expedice.

3) V rámci položky Akce dále vybereme, že tyto naše objednávky chceme přepínat z výchozího stavu Nevyřízená do stavu Vyřizuje se.

Screenshot 2021-01-28 at 13.08.15

4) Následně prostřednictvím položky Podmínky nastavíme pro toto pravidlo příslušné podmínky. Zásadní je přitom řádek Stav skladu při vytvoření objednávky — zde vybereme příslušný sklad, ze kterého se nám vypočítávají skladové zásoby. V našem případě se jedná o Default stock. V rolovací liště v rámci stejného řádku poté zvolíme podmínku — Všechny produkty mají skladovost větší než -1 a pravidlo aktivujeme.

Screenshot 2021-01-28 at 13.08.25

Jak to vlastně celé funguje? Vždy, když vám přijde nová objednávka, odečte se příslušná skladová zásoba. Ve chvíli, kdy si nainstalujete náš doplněk, ten poté již automaticky objednávky sleduje. Tedy vždy, když vám objednávka přijde, uloží si k ní do databáze aktuální hodnotu skladovosti, už po odečtení dané objednávky.

Např. pokud máte skladem 3 ks určitého zboží, a přijde vám objednávka na 3 ks tohoto příslušného zboží, náš doplněk uloží, že aktuální skladová zásoba je 0. V této chvíli se při daném nastavení našich podmínek objednávka právě přepne do stavu Vyřizuje se. Výsledkem tedy je, že všechny objednávky, pro které máte zboží skladem, se automaticky přepnou do stavu Vyřizuje se.

Přepínání stavů objednávek v případě, že je potřeba zboží objednat

1) Stejným způsobem si opět přes hlavní rozhraní vytvoříme další nové pravidlo. V našem případě ho nazveme Je potřeba objednat.

2) V příslušných kolonkách níže nastavíme, že objednávka se bude přepínat ze stavu Nevyřízená do stavu Velkoobchod.

Screenshot 2021-01-28 at 13.08.34

3) V rámci položky Podmínky nás opět zajímá řádek Stav skladu při vytvoření objednávky — zde vybereme příslušný sklad, ze kterého se vám vypočítávají skladové zásoby. V našem případě se jedná o Default stock. V rolovací liště zvolíme podmínku, že Alespoň jeden produkt má menší skladovost než 0 a pravidlo aktivujeme.

Screenshot 2021-01-28 at 13.08.42

Ve chvíli, kdy vám přijde objednávka s požadavkem na 4 ks určitého zboží a vy máte na skladě pouze 3 ks, doplněk si u tohoto zboží automaticky uloží hodnotu skladovosti -1 a přepne objednávku do stavu Velkoobchod.

To znamená, že pokud má alespoň jeden produkt v objednávce skladovost menší než 0 (tzn. -1 a dále), pak v podstatě celá objednávka stojí, protože toto zboží musíte nejprve objednat u dodavatele. S naším doplňkem se o tomto faktu okamžitě dozvíte prostřednictvím přepnutého stavu těchto objednávek.

Na závěr

Doplněk tedy automaticky třídí objednávky již při přijetí a přepíná příslušné stavy objednávek. Vy získáte přehled nad jejich stavy a také skladovostí daného zboží a potřebou provést objednávky nedostatkového zboží u dodavatele. V praxi se tím tedy zefektivní celý proces expedice objednávek a vy tak ušetříte čas a peníze.

Brani tip: Pozor na to, že tato automatizace funguje pouze u objednávek, které dorazily až poté, co jste si doplněk nainstalovali — nevztahuje se tedy na objednávky přijaté dříve.