Jak urgovat vyzvednutí objednávky na výdejním místě s podmínkou trackingu
Vyzvěte zákazníka pomocí doplňku Automatizace objednávek a trackingu k vyzvednutí zásilky dříve, než se zásilka vrátí zpět. Poradíme, jak vše nastavit a snížit tak počet vratek.
Nový stav objednávky v Shoptetu
Nejprve si vytvoříte v Shoptetu nový stav pro objednávky, které se vracejí od zákazníka zpět. V části Nastavení › Objednávky › Stavy pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu vytvořte nový stav, můžete ho nazvat například Nevyzvednuto.
Ke stavu objednávky v Shoptetu přidejte stavový e-mail, kterým zákazníka informujete, že se blíží konec úložní doby zásilky.
Nově vytvořený stav se v podmínkách pravidla v doplňku Automatizace objednávek zobrazí do několika minut.
Nastavení služeb
V administraci Automatizace objednávek níže v levém menu zvolíte Nastavení › Dopravci. Budete přesměrováni na Párování doprav.
V app.brani.cz přejdete do části Nastavení služeb a kliknete na tlačítko +, zadáte název služby, například Balíkobot, a zvolíte, přes jakou službu dopravu využíváte. Následně vyplníte API údaje a potvrdíte tlačítkem Uložit. Podporujeme Balíkobot, Chameleoon a GO balík.
Poznámka: v Automatizaci objednávek je GO balík funkční pouze pro objednávky zabalené přes Brani Baliče.
Je důležité, abyste napárovali způsob dopravy ke správnému přepravci, jelikož můžete například Českou poštu posílat prostřednictvím Pošty bez hranic. Hotové nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Po napárování doprav je možné přidat podmínku dopravců do podmínek pravidel v Automatizaci objednávek.
Párování dopravy
V levém menu následně přejdete na Párování doprav. Rozkliknete si konkrétní e-shop (pokud jich máte více) a zobrazí se všechny dopravy, které můžete napárovat. Kliknete například Českou poštu, vpravo zvolíte službu, přes kterou dopravce využíváte - na našem příkladu Balíkobot.
Přejdete na další krok a zvolíte dopravce, přes kterého nastavovanou dopravu využíváte, na našem příkladu Česká pošta.
V dalším kroku zvolíte typ dopravy, na našem příkladu je to Balík Do ruky. Vše potvrdíte tlačítkem Uložit.
Přepínání stavu objednávek, kterým bude končit úložní doba
V doplňku Automatizace objednávek klikněte na tlačítko Přidat pravidlo. Nové pravidlo si můžete jakkoliv pojmenovat. Pro přepínání stavu objednávek u nepřevzatých zásilek zvolíte Tracking status Poslední status, vyplníte typový Stav trackingu Připravena k vyzvednutí (2.3) , vyplníte Stáří trackingu na 48 hodin a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
Časová podmínka se začíná počítat od doby, od kdy je uložena zásilka na výdejním místě. Čas si přizpůsobte, není potřeba urgovat zákazníka ihned, jakmile je objednávka na výdejním místě.
Pravidla si můžete vytvořit obecná pro všechny dopravce, případně je možné v podmínkách pravidla nastavit jen konkrétní přepravce a omezit tak pravidlo pouze na ně. U urgence nevyzvednutých zásilek určitě doporučíme definovat pravidla i s podmínkou dopravy, jelikož každý dopravce má jinou úložní dobu. Pravidel pro urgenci nevyzvednutých zásilek můžete vytvořit více.
Brani tip: Pomocí Automatizace objednávek můžete zákazníka zaurgovat, aby si zásilku vyzvedl dříve než skončí její úložní doba a vrátí se zpět. Je tedy možné snížit počet nepřevzatých vratek. V Shoptetu si můžete vyfiltrovat objednávky ve stavu Nevyzvednuto a případně zákazníky můžete i obvolávat.