Jak urgovat vyzvednutí objednávky na výdejním místě s podmínkou Balíkobotu

Naše nástroje neustále zlepšujeme a přidáváme nové funkce, z tohoto důvodu nemusí být návod zcela shodný s aktuální verzí doplňku.

Vyzvěte zákazníka pomocí doplňku Automatizace objednávek a Balíkobotu k vyzvednutí zásilky dříve, než se zásilka vrátí zpět. Poradíme vám, jak vše nastavit a snížit tak počet vratek.

Nový stav objednávky v Shoptetu

Nejprve si vytvoříte v Shoptetu nový stav pro objednávky, které se vám vracejí od zákazníka zpět. V části Nastavení – Objednávky – Stavy pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu vytvořte nový stav, můžete ho nazvat například Nevyzvednuto.

Ke stavu objednávky v Shoptetu přidejte stavový email, kterým zákazníka informujete, že se blíží konec úložní doby zásilky.

Nově vytvořený stav se vám v pravidlech v doplňku Automatizace objednávek zobrazí do několika minut.

Nastavení Balíkobotu v Automatizaci objednávek

Aby bylo možné používat Balíkobot v podmínkách pravidel, je nejprve potřeba ho v Automatizaci objednávek nastavit a napárovat dopravce. V pravém horním rohu kliknete na tlačítko Balíkobot nastavení. Zde vyplníte API uživatele a klíč a napárujete dopravce.

Je důležité, abyste napárovali způsob dopravy ke správnému přepravci, jelikož můžete například Českou poštu posílat prostřednictvím Pošty bez hranic. Hotové nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Nyní je možné přidat podmínku Balíkobotu do pravidel.

Přepínání stavu objednávek, kterým bude končit úložní doba

V doplňku Automatizace objednávek klikněte na tlačítko Přidat pravidlo. Nové pravidlo si můžete jakkoliv pojmenovat. Pro přepínání stavu objednávek u nepřevzatých zásilek zvolíte Balíkobot status Poslední status, vyplníte typový stav Balíkobotu Připravena k vyzvednutí (2.3) , vyplníte Balíkobot stáří na 48 hodin (není potřeba urgovat zákazníka ihned, jakmile je objednávka na výdejním místě, čas si přizpůsobte) a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit. Časová podmínka se začíná počítat od doby, od kdy je uložena zásilka na výdejním místě.

Pravidla si můžete vytvořit obecná pro všechny dopravce, případně je možné v podmínkách pravidla nastavit jen konkrétní přepravce a omezit tak pravidlo pouze na ně. U urgence nevyzvednutých zásilek určitě doporučíme definovat pravidla i s podmínkou dopravy, jelikož každý dopravce má jinou úložní dobu. Pravidel pro urgenci nevyzvednutých zásilek můžete vytvořit více.

Brani tip: Pomocí Automatizace objednávek můžete zákazníka zaurgovat, aby si zásilku vyzvedl dříve než skončí její úložní doba a vrátí se vám. Je tedy možné snížit počet nepřevzatých vratek. V Shoptetu si můžete vyfiltrovat objednávky ve stavu Nevyzvednuto a případně zákazníky můžete i obvolávat.

Konfigurace doplňku na míru

Jestliže se vám do toho nechce nebo nemáte na nastavení doplňku čas, můžete to nechat na nás, napište nám na support@brani.cz, stejný email neváhejte využít v případě jakýchkoliv dotazů.