Filtrování doručených objednávek

Jak jednoduše filtrovat objednávky a zároveň získat přehled o jejich doručení? Vše pohodlně nastavíte díky doplňku Automatizace objednávek. V našem video návodu a textovém postupu s vámi projdeme krok po kroku celé nastavení. Usnadněte si práci díky chytré automatizaci a buďte neustále v obraze.  

Tvorba stavů objednávek v shoptet rozhraní

V prvním kroku je potřeba si vytvořit nový stav objednávek. To provedeme tak, že si v levém postranním panelu Shoptet klikneme na Nastavení – Objednávky – Stavy.

Následně si vytvoříme stav Doručeno — ten bude zahrnovat objednávky, které jsou již doručeny a převzaty zákazníkem.

filtrovani1

Nastavení podmínek v doplňku automatizace objednávek

V dalším kroku si pro tento stav vytvoříme nové pravidlo již přímo v administraci našeho doplňku Automatizace objednávek. Provedeme to tak, že v levém postranním panelu klikneme na Automatizace objednávek, v rámci tohoto rozhraní pak na tlačítko Přidat pravidlo.

Nové pravidlo pak nazveme Doručeno. V příslušných řádcích záložky Akce poté nastavíme, že se objednávka bude přepínat ze stavu Expedováno do stavu Doručeno. Na závěr nesmíme toto naše nové pravidlo zapomenout aktivovat.

V praxi to znamená, že ve chvíli, kdy bude objednávka doručena zákazníkovi, se po splnění podmínky, že Balíkobot obsahuje určitou frázi (její nastavení si vysvětlíme v následujícím kroku), automaticky přepne do stavu Doručeno.

filtrovani2

Nastavení dopravy v rámci balíkobotu

V další fázi je nutné tomuto pravidlu přizpůsobit také Balíkobot, který se v rámci našeho doplňku se nachází vpravo nahoře — tlačítko Balíkobot nastavení.

Zde si v příslušných řádcích nastavíme přístupové údaje (Balíkobot API uživatel a Balíkobot API klíč) a spárujeme dopravu v rámci vašeho e-shopu s dopravou v Balíkobotu.

filtrovani3

Brani tip: Pokud máte ve svém e-shopu nastavenou dopravu prostřednictvím České pošty, ale posíláte objednávky přes zásilkovnu, pak zde vždy zvolte zásilkovnu (v nastavení Balíkobotu tento způsob dopravy spadá právě pod zásilkovnu).

filtrovani4

Spárování balíkobotu s nastavenými podmínkami

V dalším kroku se vrátíme zpět do základního nastavení pravidla objednávky a klikneme na záložku Balíkobot. Zde nastavíme, že naše podmínky se uplatní v případě, že Balíkobot obsahuje určitou frázi.

Následně si otevřeme libovolnou objednávku v Shoptet rozhraní, u které víme, že již byla doručena. Poté otevřeme její trasování (přes klikatelné tlačítko Číslo objednávky).

filtrovani5

V přehledu podrobností pak uvidíme údaje, se kterými se pracuje v rámci všech automatizací — nás konkrétně zajímají Podrobnosti, které naleznete až na konci stránky.

Pro naše účely je pak podstatná fráze Výdej zásilky příjemci, která označuje, že zásilka již byla předána konečnému zákazníkovi.

filtrovani6

Toto spojení si zkopírujeme a následně se vrátíme zpět do rozhraní našeho doplňku Automatizace plateb a dokončíme nastavení našeho pravidla.

V záložce Balíkobot poté do kolonky Balíkobot obsahuje vložíme naši zkopírovanou frázi.  

filtrovani7


Toto jednoduché pravidlo zajistí, že pokud bude určitá  zásilka ve stavu Expedováno a v jejím trasování se objeví daný text, automaticky se přepne do stavu Doručeno.  Vy díky tomu získáte přehled nad všemi doručenými objednávkami.