Jak třídit objednávky se zadaným datumem dodání
Vysvětlíme vám, jak automaticky filtrovat objednávky podle data, které je vyplněné v poznámce v objednávce - blíží se datum expedice nebo vydání na výdejním místě. Vše zvládne náš doplněk Automatizace objednávek.
Datum v objednávce
Je možné nastavit v pravidlech v Automatizaci objednávek sledování datumu v objednávce, které je uvedené v poznámce zákazníka. Při objednávání si může zákazník zvolit datum, kdy si přeje objednávku odeslat nebo osobně vyzvednout - pokud používáte Shoptet doplněk Volitelné datum v objednávce.

Vysvětlíme vám, jak nastavit datum v podmínce pravidla v doplňku Automatizace objednávek.
Nový stav objednávky v Shoptetu
Nejprve si vytvoříte v Shoptetu nový stav pro objednávky, které mají v poznámce zákazníka uvedené datum a potřebujete s tímto záznamem dále pracovat. V části Nastavení – Objednávky – Stavy pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu vytvořte nový stav, můžete ho nazvat například Nachystat na výdej.

Nově vytvořený stav se vám v pravidlech v doplňku Automatizace objednávek zobrazí do několika minut.
Přepínání stavu objednávky s podmínkou datumu
V doplňku Automatizace objednávek klikněte na tlačítko Přidat pravidlo. Nové pravidlo si můžete jakkoliv pojmenovat. Pro přepínání stavu objednávek s podmínkou datumu zvolíte v pravidle Poznámky a historie, jako Zdroj dat pro vyhodnocení této části pravidla vyplníte Poznámka zákazníka a Zbývá X hodin do datumu v poznámce vyplníte 24 hodin.


V praxi to znamená, že objednávka se přepne do požadovaného stavu 24 hodin před datumem, který je uvedený v poznámce objednávky. Pokud je v objednávce například 18. prosince, pak se objednávka přepne do stavu Nachystat na výdej o den dříve, tedy 17. prosince.
Pravidlo si můžete omezit případně i dalšími podmínkami, upravte si pravidlo tak, jak potřebujete. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
Brani tip: Pokud do podmínky Zbývá x hodin do datumu v poznámce vyplníte 0 a používáte v rámci poznámky pouze datum, nikoliv čas, pak se všechny objednávky přepnou do zvoleného stavu ihned po půlnoci, pracovníci ve skladu ráno hned uvidí, jaké objednávky je potřeba ten den připravit k expedici nebo výdeji.
Konfigurace doplňku na míru
Jestliže se vám do toho nechce nebo nemáte na nastavení doplňku čas, můžete to nechat na nás, napište nám na support@brani.cz, stejný email neváhejte využít v případě jakýchkoliv dotazů.