Jak třídit objednávky se zadaným datumem dodání
Vysvětlíme, jak automaticky filtrovat objednávky podle data, které je vyplněné v poznámce v objednávce - blíží se datum expedice nebo vydání na výdejním místě.
Datum v objednávce
Je možné nastavit v pravidlech v Automatizaci objednávek sledování datumu v objednávce, které je uvedené v poznámce zákazníka. Při objednávání si může zákazník zvolit datum, kdy si přeje objednávku odeslat nebo osobně vyzvednout - pokud používáte Shoptet doplněk Volitelné datum v objednávce.
![](https://cdn.prod.website-files.com/60f6bd04b4e345bfc4e15a14/6386e30c7f38c99c8f557fb5_objednavka%20s%20volitelnym%20datumem.png)
Vysvětlíme, jak nastavit datum v podmínce pravidla v doplňku Automatizace objednávek.
Nový stav objednávky v Shoptetu
Nejprve si vytvoříte v Shoptetu nový stav pro objednávky, které mají v poznámce zákazníka uvedené datum a potřebujete s tímto záznamem dále pracovat. V části Nastavení › Objednávky › Stavy pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu vytvořte nový stav, můžete ho nazvat například Nachystat na výdej.
![](https://cdn.prod.website-files.com/60f6bd04b4e345bfc4e15a14/6386df83e53df7fb6dd37ea5_stav%20novy%20shoptet%20nachystat%20na%20vydej.png)
Nově vytvořený stav se v podmínkách pravidla v doplňku Automatizace objednávek zobrazí do několika minut.
Přepínání stavu objednávky s podmínkou datumu
V doplňku Automatizace objednávek klikněte na tlačítko Přidat pravidlo. Nové pravidlo si můžete jakkoliv pojmenovat. Pro přepínání stavu objednávek s podmínkou datumu zvolíte v pravidle Poznámky a historie, jako Zdroj dat pro vyhodnocení této části pravidla vyplníte Poznámka zákazníka a Zbývá X hodin do datumu v poznámce vyplníte 24 hodin.
![](https://cdn.prod.website-files.com/60f6bd04b4e345bfc4e15a14/64c5057aa6410395f2afd4ea_6386e5625713b4e603e0c2f0_automatizace%20objedn%C3%A1vky%20datum%20v%20objednavce%20editor.png)
![](https://cdn.prod.website-files.com/60f6bd04b4e345bfc4e15a14/64c50580186e091f192b4010_6386e56aad1494c033046a55_automatizace%20objedn%C3%A1vky%20datum%20v%20objednavce.png)
V praxi to znamená, že objednávka se přepne do požadovaného stavu 24 hodin před datumem, který je uvedený v poznámce objednávky. Pokud je v objednávce například 18. prosince, pak se objednávka přepne do stavu Nachystat na výdej o den dříve, tedy 17. prosince.
Pravidlo si můžete omezit případně i dalšími podmínkami, upravíte si pravidlo tak, jak potřebujete. Veškeré nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit.
Brani tip: Pokud do podmínky Zbývá x hodin do datumu v poznámce vyplníte 0 a používáte v rámci poznámky pouze datum, nikoliv čas, pak se všechny objednávky přepnou do zvoleného stavu ihned po půlnoci, pracovníci ve skladu ráno hned uvidí, jaké objednávky je potřeba ten den připravit k expedici nebo výdeji.