Urgování plateb a automatické storno
Návod

Urgování plateb a automatické storno

Ukážeme, jak pomocí doplňku Automatizace objednávek urgovat platby u nezaplacených objednávek a následně je automaticky případně i stornovat.

Automatizace objednávek vám umožní snadno řešit situace, kdy zákazník nezaplatil svou objednávku včas. Díky nastaveným pravidlům můžete zákazníka automaticky upozornit, zaslat opakovanou výzvu k platbě a případně objednávku i stornovat. Ušetříte tak čas a zajistíte, že proces platby i komunikace se zákazníkem bude probíhat zcela automaticky.

PRAVIDLO PRO NEZAPLACENÉ OBJEDNÁVKY

  1. V app.brani.cz přejděte do sekce Automatizace objednávek
  2. Klikněte na tlačítko Přidat pravidlo
  3. Pravidlo si pojmenujte
  4. Zvolte stav, pro který se má pravidlo spouštět
  5. V části podmínky přidejte skupinu podmínek a pojmenujte si ji
  6. Klikněte na Přidat podmínku
  7. Zvolte Vlastnosti objednávky › Stav platby objednávky
  8. Vyberte možnost Nezaplaceno
  9. Klikněte znovu na Přidat podmínku
  10. Zvolte Čas a datum › Stáří objednávky
  11. Vyplňte čas (např. 0.5)
  12. V části Akce klikněte na Přidat akci
  13. Zvolte Změnit stav objednávky
  14. Zvlnte stav, na který se má objednávka přepnout
  15. Nastavené pravidlo uložte
Poznámka - V Shoptetu si můžete vytvořit jakýkoliv nový stav objednávky, jak na to najdete v Shoptet návodu Stavy objednávky. V doplňku Automatizace objednávek se objeví během několika minut.

Pravidlo můžete nastavit pro různé platby zvlášť a uzpůsobit tomu časovou podmínku. Pro platby převodem do pravidla přidáte podmínku Doprava a platba › Platební metoda, zvolíte platební metodu, následně upravíte časovou podmínku na 24 hodin.

Pro platby on-line můžete časovou podmínku nastavit kratší než pro platby převodem. Do pravidla přidáte podmínku Doprava a platba › Platební metoda, zvolíte platební metodu, následně upravíte časovou podmínku na 1 hodina.

Pro urgenci nezaplacených objednávek tak vytvoříte dvě pravidla - jedno pro platby převodem a druhé pro platby on-line.

Brani tip: U plateb on-line můžete použít i kratší interval 0,5 hodiny, což odpovídá 30 minutám. Robot běží každých cca 5 minut, takže se pravidlo na objednávku aplikuje přibližně do půl hodiny – ne přesně za 30 minut, ale například za 35 minut.

OPAKOVANÁ VÝZVA K PLATBĚ

Jestliže chcete zákazníka vyzvat k úhradě opakovaně, je potřeba nastavit v Shoptetu na toto nový stav. Je nutné, aby znovu došlo ke změně stavu objednávky a tím se ze Shoptetu automaticky zákazníkovi odeslal e-mail.

Pravidlo se nastavuje podobným způsobem, jako u prvotní urgence, pouze upravíte stav, pro který se má pravidlo spouštět - tedy stav, na který se objednávka první výzvou k platbě přepnula.

S takto nastavenými pravidly obdrží zákazník automaticky po 24 hodinách první výzvu k platbě (u platby kartou již po 1 hodině) a po dalších 24 hodinách druhou výzvu k platbě.

PRAVIDLO PRO AUTOMATICKÉ STORNOVÁNÍ

U pravidla opět upravíte stav, pro který se má pravidlo spouštět - tedy stav, na který se objednávka druhou výzvou k platbě přepnula. Pro automatické stornování objednávky můžete časovou podmínku upravit například na 96 hodin.

S doplňkem Automatizace objednávek již nemusíte hlídat, která objednávka nebyla zaplacená a nemusíte ručně vyzývat zákazníka k platbě, doplněk udělá vše automaticky.

V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na support@brani.cz.

Nástroj vám rádi nezávazně představíme.

Pokud vám nestačily návody, můžete si domluvit bezplatný konzultační hovor. Vyplňte formulář a my se ozveme nazpět.

Ozveme se vám do 2 pracovních dní.

Ukážeme systém v praxi.

Zodpovíme vaše dotazy.

Zpráva byla úspěšně odeslána.
Odepíšeme vám co nejdříve. Většinou do 24 hodin.
Hups, nastala chyba. Zkuste formulář odeslat znovu nebo nás kontaktujte přes e-mail support@brani.cz.