Jak správně nastavit přepínání objednávek podle Balíkobotu

Naše nástroje neustále zlepšujeme a přidáváme nové funkce, z tohoto důvodu nemusí být návod zcela shodný s aktuální verzí doplňku.

Jak správně nakonfigurovat přepínání stavů objednávek podle Balíkobotu. Filtrování objednávek stav Doručeno, Nevyzvednuto, Vratka, atp., podle trackingu zásilky.

Nastavení Balíkobotu v Automatizaci objednávek

Aby bylo možné používat Balíkobot v podmínkách pravidel, je nejprve potřeba ho v Automatizaci objednávek nastavit a napárovat dopravce. V pravém horním rohu kliknete na tlačítko Balíkobot nastavení. Zde vyplníte API uživatele a klíč a napárujete dopravce.

Je důležité, abyste napárovali způsob dopravy ke správnému přepravci, jelikož můžete například Českou poštu posílat prostřednictvím Pošty bez hranic. Hotové nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Nyní je možné přidat podmínku Balíkobotu do pravidel.

Přepínání stavu objednávky u doručených zásilek

Vytvoříte si nové pravidlo a přejdete v editoru na záložku Balíkobot. Pro přepínání stavu objednávek u doručených zásilek zvolíte Balíkobot status Jakýkoliv status, vyplníte typové stavy Balíkobotu Vyzvednutí zásilky na výdejním místě (1.1) a Doručeno na adresu (1.2), a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.

Pravidla si můžete vytvořit obecná pro všechny dopravce, případně je možné v podmínkách pravidla nastavit jen konkrétní přepravce a omezit tak pravidlo pouze na ně.

Brani tip: Omezení pravidla využijete zejména se způsobem platby, kdy zaplacené objednávky přepnete pouze na stav Doručeno, přičemž objednávky na dobírku je možné po doručení přepnout na stav Doručená DOBÍRKA, a vystavit tak doklad až po doručení balíčku. Stavů v Shoptetu, včetně nastavení automatického generování dokladu, si můžete přidat více.

Náhled na objednávky

Pokud si potřebujete ověřit, jaké typové stavy Balíkobotu použít, můžete nahlédnout do našeho nového vieweru. Postačí vyplnit číslo objednávky a veškerá data, která z Balíkobotu máme, se vám zobrazí. Tlačítko Náhled na objednávku najdete v pravém horním rohu.

V náhledu vidíte oboje - typové stavy Balíkobotu, i konkrétní text trackingu od přepravce.

Přepínání stavu objednávky, kterou dopravce převzal do přepravy

Pomocí podmínky Balíkobot obsahuje můžete filtrovat objednávky, které přepravce již načetl do systému a převzal do přepravy. Do podmínky v pravidle vyplníte zkopírovaný text z trackingu.

Pokud vás zajímá nějaký údaj z trackingu zásilky a potřebujete podle něj filtrovat objednávky, například depo, na kterém zásilka byla podána, použijete podmínku Balíkobot obsahuje.

Jakmile aktivujete funkci Přesná shoda stavu, podmínka pravidla bude splněna pouze, pokud bude souhlasit celá věta z trackingu, včetně tečky na konci věty.

Urgování nevyzvednutých zásilek

Problémem zásilek, uložených na výdejním místě, může být jejich nevyzvednutí. Poradíme vám, jak nastavit pravidlo pro urgování zákazníka k vyzvednutí zásilky. Zde použijete podmínku Balíkobot status Poslední status a podmínku stav Balíkobotu Připravena k vyzvednutí (2.3). Zároveň použijete i časovou podmínku Balíkobot stáří, vyplníte například 48 hodin. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.

V případě, že u připravené zásilky k vyzvednutí uběhne 48 hodin a stále nebude vyzvednutá, můžete tímto způsobem automaticky poslat zákazníkovi výzvu k vyzvednutí zásilky. Postačí ke stavu Nevyzvednuto v Shoptetu přidat stavový e-mail, kde informujete zákazníka, že si má zásilku vyzvednout.

Nový dopravce

Jakmile přidáte na váš e-shop nový způsob dopravy, nezapomeňte ho napárovat i v Balíkobot nastavení v Automatizaci objednávek. Jakmile nebude způsob dopravy napárovaný, nemáme k této zásilce data a na objednávku se poté nemohou aplikovat pravidla. Chybu lze odhalit téměř snadno, v náhledu objednávky uvidíte chybovou hlášku, že tento dopravce není napárovaný.

Pomocí Balíkobotu a pravidel v Automatizaci objednávek můžete třídit doručené, nevyzvednuté zásilky nebo i vratky. Automatické urgování zákazníka může navíc snížit počet nepřevzatých balíčků.

Konfigurace doplňku na míru

Jestliže se vám do toho nechce nebo nemáte na nastavení doplňku čas, můžete to nechat na nás, napište nám na support@brani.cz, stejný email neváhejte využít v případě jakýchkoliv dotazů.