Detekce vratek s podmínkou trackingu dopravců

Naše nástroje neustále zlepšujeme a přidáváme nové funkce, z tohoto důvodu nemusí být návod zcela shodný s aktuální verzí doplňku.

Pomocí doplňku Automatizace objednávek je možné jednoduše odchytávat vratky a zásilky, které si zákazník nepřebral. A to vše ještě předtím než se zásilka vrátí zpět.

Nový stav objednávky v Shoptetu

Nejprve si vytvoříte v Shoptetu nový stav pro objednávky, které se vracejí od zákazníka zpět. V části Nastavení › Objednávky › Stavy pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu vytvořte nový stav, můžete ho nazvat například Vratka.

Nově vytvořený stav se v podmínkách pravidla v doplňku Automatizace objednávek zobrazí do několika minut.

Nastavení služeb

V administraci Automatizace objednávek níže v levém menu zvolíte Nastavení Dopravci. Budete přesměrováni na Párování doprav.

V app.brani.cz přejdete do části Nastavení služeb a kliknete na tlačítko +, zadáte název služby, například Balíkobot, a zvolíte, přes jakou službu dopravu využíváte. Následně vyplníte API údaje a potvrdíte tlačítkem Uložit. Podporujeme Balíkobot, Chameleoon a GO balík.

Poznámka: v Automatizaci objednávek je GO balík funkční pouze pro objednávky zabalené přes Brani Baliče.

Je důležité, abyste napárovali způsob dopravy ke správnému přepravci, jelikož můžete například Českou poštu posílat prostřednictvím Pošty bez hranic. Hotové nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Po napárování doprav je možné přidat podmínku dopravců do podmínek pravidel v Automatizaci objednávek.

Párování dopravy

V levém menu následně přejdete na Párování doprav. Rozkliknete si konkrétní e-shop (pokud jich máte více) a zobrazí se všechny dopravy, které můžete napárovat. Kliknete například Českou poštu, vpravo zvolíte službu, přes kterou dopravce využíváte - na našem příkladu Balíkobot.

Přejdete na další krok a zvolíte dopravce, přes kterého nastavovanou dopravu využíváte, na našem příkladu Česká pošta.

V dalším kroku zvolíte typ dopravy, na našem příkladu je to Balík Do ruky. Vše potvrdíte tlačítkem Uložit.

Přepínání stavu objednávek, které zákazník nepřevzal

V doplňku Automatizace objednávek kliknete na tlačítko Přidat pravidlo. Nové pravidlo si můžete jakkoliv pojmenovat. Pro přepínání stavu objednávek u nepřevzatých zásilek zvolíte Tracking status Jakýkoliv status, vyplníte typový Stav trackignu Zpět na cestě k odesílateli (2.4) a Doručena zpět odesílateli (4) a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit.

Pravidla si můžete vytvořit obecná pro všechny dopravce, případně je možné v podmínkách pravidla nastavit jen konkrétní přepravce a omezit tak pravidlo pouze na ně.

Brani tip: Pomocí Automatizace objednávek můžete zákazníka zaurgovat, aby si zásilku vyzvedl dříve než skončí její úložní doba a vrátí se zpět. Je tedy možné snížit počet nepřevzatých vratek. Více píšeme v návodu zde.

Další návody

Všechny návody k doplňku Automatizace objednávek najdete zde. V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na support@brani.cz.

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.