Detekce vratek
Detailní popis produktu
V rámci článku a podrobného instruktážního videa si ukážeme, jak můžete jednoduše, pomocí doplňku Automatizace objednávek, odchytávat vratky a zásilky, které si zákazník nepřebral. To vše ještě předtím, než se skutečně vrátí zpět do vašeho eshopu.
Vytvoření nového stavu objednávky v Shoptet rozhraní
V prvním kroku si v levém postranním panelu Shoptet administrace klikneme na Nastavení – Objednávky – Stavy. Právě zde si vytvoříme nový stav objednávky, který nazveme Vrácena.
Tvorba pravidla v doplňku Automatizace objednávek
V administraci doplňku Automatizace objednávek si poté vytvoříme nové pravidlo. Provedeme to tak, že v levém postranním panelu klikneme na Automatizace objednávek, v rámci tohoto rozhraní pak na tlačítko Přidat pravidlo. Toto nové pravidlo pak rovněž nazveme Vrácena.
Zvolíme, jaké stavy objednávek chceme přepínat — do řádku Objednávky ze stavu vyplníme Expedováno (nebo libovolný stav objednávky, kterou chcete přepnout), do řádku Přepnout do stavu pak Vrácena a toto nové pravidlo aktivujeme přes posuvník.
Nastavení Balíkobotu
Dále je nutné našemu nově vytvořenému stavu objednávky a pravidlu přizpůsobit také Balíkobot, který se v rámci našeho doplňku se nachází vpravo nahoře — tlačítko Balíkobot nastavení.
Zde si v příslušných řádcích nastavíme přístupové údaje (Balíkobot API uživatel a Balíkobot API klíč) a spárujeme dopravu v rámci vašeho e-shopu s dopravou v Balíkobotu.
Následně se vrátíme zpět do Shoptet administrace, kde si otevřeme trasování libovolné objednávky, která byla vrácena — učiníme tak přes klikatelné tlačítko Číslo objednávky.
Pro naše účely je pak podstatná fráze Zásilka byla vrácena odesílateli, která označuje, že zásilka nebyla převzata konečným zákazníkem.
Toto spojení si zkopírujeme a následně se vrátíme zpět do rozhraní našeho doplňku Automatizace plateb a dokončíme nastavení našeho pravidla.
V záložce Balíkobot poté do kolonky Balíkobot obsahuje vložíme naši zkopírovanou frázi.
Výsledkem je, že se všechny objednávky, které splňují nastavené pravidlo a zároveň v rámci Balíkobotu obsahují danou frázi, budou automaticky přepínat na status na Vrácena.
Brani tip: Pokud chcete ještě podrobnější nastavení, pak si můžete v rámci Balíkobotu zvolit například Poslední status a konkrétní čas, po kterýje tento status v rámci trasování uveden (např. 3 hodiny). Toto podrobnější cílení vám pom ůže vyvarovat se chyb a nepřesností, které se v rámci trasování občas objevují (např. proměňující se statusy, kdy se dopravce ještě pokouší balík opakovaně doručit).
V naprosté většině případů vám postačí jen standardní nastavení pro snadné vychytání vratek. Naše automatizace si však snadno poradí i s náročnějšími požadavky na filtraci.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Automatizace objednávek |
---|---|
youtube: | QXSSHj8SB0k |