Případová studie

LIVERO zrychluje všechny procesy o více než 130 % díky Brani

livero.cz

O partnerovi

Internetový obchod LIVERO vznikl teprve v roce 2020. Původně měl sloužit pouze jako katalog zboží pro zákazníky, kterým firma prováděla rekonstrukce.

LIVERO mělo ale takový úspěch, že začalo být potřeba se naplno věnovat pouze e-shopu. S exponenciálně přibývajícím počtem objednávek se museli vypořádat s mnoha nečekanými překážkami. Při určitém objemu tržeb se příjem zboží, expedice a celá administrace zacyklili a začali se hroutit na všech frontách. Příčinu naštěstí detekovali téměř ihned. Byla v neefektivním řízení skladu.

Se všemi překážkami se zatím doposud úspěšně poprali. Neustále je však co zlepšovat a právě proto se LIVERO nadále soustředí na zrychlení a zefektivnění procesů ve firmě a zkvalitnění služeb směrem k jejich zákazníkům.

Tým LIVERO aktuálně tvoří 25 lidí a má sklad o rozloze 3000 metrů.

50 % úspora na lidech
stačilo přidat pouze 2 skladníky pro trojnásobný obrat
o 3% méně vratek
snížení počtu reklamací a vratek
zrychlení více než 130 %
zrychlení expedice a naskladnění o více než 130 %

❌ Problém

  • práce s papíry
  • neefektivní práce se zbožím při naskladňování a expedici
  • chyby při kompletaci objednávky
  • chyby při balení zboží zákazníkovi
  • špatná evidence zboží
  • neschopnost přizpůsobit expedici výkyvům
  • nutnost skladníků znát dokonale zboží
  • potřeba měření výkonu pracovníků
  • nemožnost provedení efektivní inventury ve více lidech
  • nemožnost provedení inventury a zároveň expedování zboží
  • pomalé dohledávání zásilek na kamerovém systému
  • problémy při expedici reklamací
  • problémy při zpracovávání vratek

✅ Řešení

LIVERO používá téměř všechny nástroje od Brani. Níže můžete vidět jejich přehled a k čemu je využívá.

Brani Balič a Brani Sklad

Díky Brani Baličovi a Skladu může LIVERO expedovat zboží efektivněji než dříve. Používá chaosové zaskladnění pro úsporu místa ve skladu a všichni skladníci jsou vybaveni čtečkami, aby vždy věděli, kde zboží je a co s ním mají dělat.

Díky tomu je i v jejich 3 000 metrovém skladu řád a pořádek.

Dodavatelské nákupní seznamy

Nákupní seznamy jsou centrem objednávání zboží. Nástroj sleduje nové objednávky a zboží, které není skladem nebo se začíná na skladě vyprodávat - klesá pod nastavenou minimální skladovou zásobu, se automaticky přidá na nákupní seznam. LIVERO rovněž s nákupními seznamy aktivně pracuje a doplňuje do nich ručně i další zboží, které si chce nachystat například na blížící se sezónu.

Každá objednávka u dodavatele je evidována v tomto nástroji, kde se k ní ukládají další data - jako například číslo objednávky u dodavatele, její status nebo datum předpokládaného doručení zboží. Na základě těchto dat se provádí výpočet zatížení skladu (v době přijetí zboží), popřípadě automatické emaily pro klienty, pokud je u nějakého zboží zpožděné dodání.

Automatizace objednávek

E-shop LIVERO používá v Automatizaci objednávek téměř 40 pravidel a tím maximalizuje automatizaci přepínání stavů a posílání transakčních e-mailů. Automatem také detekuje problémové objednávky nebo objednávky, které by potenciálně mohly vyžadovat pozornost a přepíná je do stavů k ruční kontrole.

Graf ukazuje jen část automatických přechodů.

Hlídání dostupností u dodavatelů

Mnoho dodavatelů nemá XML exporty a z toho důvodu jejich odběratel neví, jaké zboží mají skladem a jaké ne. To může vést k nespokojenosti zákazníků, kterým se kvůli tomu může dodání objednávky prodloužit.

Pro LIVERO bylo vyvinuto několik robotů, které prohledávají weby dodavatelů plně automaticky a hlídají dostupnosti produktů, popřípadě aktualizují fotografie a ceny produktů.

Díky tomu je zákazník vždy přesně informován o dostupnosti a LIVERO neprodá zboží omylem pod nákupní cenou nebo s malou marží.

Shrnutí

LIVERO za dobu spolupráce s Brani znásobilo 16krát svůj obrat a to i díky Brani nástrojům. Brani Sklad a Brani Balič jsou hlavními kameny celé expedice, které i při tomto obratu dokáží efektivně fungovat jen s pár lidmi.

Systém řízení skladu je bezkonkurenční na trhu ať už se jedná o funkce nebo cenovou dostupnost. Srovnatelná řešení stojí vyšší statisíce při implementaci a mají mnohonásobně vyšší provozní náklady. Bez spolupráce s firmou Brani bychom se nikdy nedostali do takové velikosti.

Prohlédněte si, jaké nástroje dokážou zautomatizovat váš e-shop

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.