Případová studie

E-shop Natubea a jeho cesta k lepšímu systému vyřizování objednávek

Natubea

O partnerovi

E-shop Natubea vznikl díky poptávce žen po přírodních produktech, která přišla přesně v době, kdy jsem řešila vyhoření po 20 letech strávených v kadeřnickém saloně. Společně s manželem jsme založili e-shop Natubea, kde nabízíme hennu, bylinky a přírodní kosmetiku. Časem bychom chtěli mít i farmu, kde se bylinky pěstují, zpracovávají a připravují na distribuci. Naším cílem je dodávat zboží do specializovaných obchodů a e-shopů po celé Evropě a stát se výhradním dovozcem některých přírodních produktů. “

úspora času
s automatizací ušetříte čas za lidskou práci, pracuje samostatně
vyloučení chybovosti
s automatizací se přepínají stavy objednávek přesně, jak mají
rychlejší komunikace se zákazníky
automatické upomínání nezaplacených objednávek a snížení počtu vratek

❌ Problém

  • zapomínání řešit požadavky zákazníků
  • duplicitní zpracování objednávky
  • časové prodlevy u vyřizování objednávek
  • kontrola vyzvednutí zásilek
  • nestíhání upomínání nezaplacených objednávek
  • chaos a nepřehlednost v objednávkách

✅ Řešení

Úskalí práce v malé rodinné firmě

Aktuálně Natubea funguje jako rodinná firma, kde kromě Hany a jejího manžela pracuje ještě několik freelancerů. Ti se starají především o marketing. Veškerá kontrola objednávek, zasílání faktur a komunikace se zákazníky proto donedávna ležela na bedrech majitelů. S růstem počtu objednávek se ale začalo objevovat čím dál víc chyb, neodeslaných faktur, nesmyslných e-mailů a zpožděných plateb. Nakonec sami majitelé vyhodnotili, že je třeba zavést nějakou automatizaci, která bude tyto administrativní úkony dělat za ně.

„Zapomínali jsme, občas jsme některé věci dělali dvakrát, jiné nám trvaly neúměrně dlouho.  Musela jsem kontrolovat, jestli si lidé už objednávku vyzvedli, zbytečně jsme měli vratky, častěji jsem dělala storna objednávek, protože lidi nezaplatili hned a než jsem jim poslala po týdnu upomínku, už ztratili o zboží zájem. Cítila jsem, že se chováme neprofesionálně. Poslední kapkou byla stížnost od účetní, které jsem nedodala včas všechny faktury.“

natubea-shop

Inspirace z FB skupiny Shoptet Poradna má jméno Brani

Hana se rozhodla poradit se s jinými podnikateli ve skupině zaměřené na Shoptet a jeho doplňky. Jejím hlavním požadavkem bylo automatizovat odesílání e-mailů zákazníkům ve chvíli, kdy nastane nějaká změna jejich objednávky (zaplacení, odeslání, převzetí). Krom toho by se jí hodilo i přestat myslet na urgování plateb a případná storna. Zjistila, že ideálním řešením pro její problémy bude Automatizace objednávek od Brani.

O Branim jsem slyšela několikrát předtím ve skupině a četla jeho komentáře na FB, jeho produkt mi pro naši potřebu připadal dokonalý a navíc on sám na mě působil jako velmi chytrý a vstřícný člověk. To mi stačilo, abych po nikom dalším nepátrala.

Při instalaci doplňku postupovala Hana podle videonávodu, který je na webu k dispozici. Celý proces hodnotí jako velmi intuitivní, ovládání doplňku má logiku a pár drobných nejasností se podařilo vyřešit během krátké telefonické konzultace.

Shrnutí

Po zavedení doplňku se majitelům uvolnily ruce a konečně se mohou naplno věnovat rozvoji firmy, ať už jde o výběr a nákup nového zboží, nebo samotnou práci s bylinkami.

Za mě je to neskutečná úspora času, peněz a energie. Není nic horšího, než dělat dokola nudný proces, který za nás může udělat robot. Navíc mnohem přesněji, milionkrát rychleji a bez řečí. Jsem opravdu nadšená a už uvažuji o dalším doplňku, kterým pravděpodobně bude Automatizace nákupu zboží.

Prohlédněte si, jaké nástroje dokážou zautomatizovat váš e-shop