E-shop CityZen vsadil na expediční nástroje od Brani
![](https://cdn.prod.website-files.com/60f6bd04b4e345bfc4e15a14/636aa8d0a602397ce6a14d3c_300_150_logo-cityzen.png)
O partnerovi
CityZen je česká firma vyrábějící unikátní oblečení, jehož základem je prémiová bavlna. Díky technologii CityZen není na oblečení vidět pot, je prodyšné, příjemné na tělo a odolává špíně. Tím, že společnost vyrábí všechny produkty v České republice, má výrobu pevně pod kontrolou a trika dosahují té nejvyšší kvality. Do dnešního dne CityZen vyrobil a prodal přes půl milionu triček a dalších produktů. Tento úspěch umožnil pustit se do dalších textilních inovací.
❌ Problém
- pomalé odbavování objednávek
- nutnost "zbožíznalství" (detailní znalost portfolia)
- chybovost při expedici
- neefektivní naskladnění zboží
- vysoké mzdové náklady
- netransparentní statistiky
- práce s papíry
- nepřesná skladová evidence
✅ Řešení
- zavedení Brani Baliče
- implementace Brani Skladu
- plná automatizace stavů přes Automatizaci objednávek
- specifické řešení pro klienta na míru
- intenzivní komunikace a pomoc s nastavením
Popis situace před automatizací
Česká firma CityZen si začala v loňském roce uvědomovat problém s pomalým odbavováním objednávek, a to i při maximálním využití všech lidí z firmy. Jejich zaměstnanci balili objednávky každý den od rána do pozdního večera, a dokonce i o víkendech. Nezbytnou podmínkou pro vychystávání objednávek bylo zbožíznalství – od názvu přes odstín, střih a velikost po přečíslování produktů. Rozlišovat tyto jemné rozdíly ve skladovém sortimentu vyžadovalo určitý čas na zaškolení. Navíc tím, že produkty mají jednotné obaly, mohlo snadno dojít při menší nepozornosti k záměně.
S růstem firmy, objednávek, rozšiřující se produktovou řadou a kapacitou skladu byl stávající systém neudržitelný. Firma CityZen hledala nový systém, který by zajistil jednoduchý a bezproblémový příjem, zaskladnění i výdej. Potřebovali zavést řízenou evidenci skladových zásob a zajistit rychlejší odbavování objednávek.
Nasazení chytrých doplňků od Brani
Po nasazení nástrojů Brani Balič a Brani Sklad došlo ke zefektivnění skladových procesů, zrychlila se expedice a eliminovaly se záměny. Jedním z hlavních přínosů je však úspora pracovních míst a rychlejší odbavení objednávek.
"V prvním kroku jsme pro zrychlení expedice nasadili systém Brani Balič. Už díky tomu se kompletace zjednodušila a efektivita balení se zvýšila o 80 %. Po přestěhování do větších prostor jsme se neobešli bez čteček a systém rozšířili o Brani Sklad s využitím chaosového zaskladnění a k balení přidali picking," popisuje manažerka logistiky CityZen Kateřina Kožíšková.
![](https://cdn.prod.website-files.com/60f6bd04b4e345bfc4e15a14/636aae84fc10439242212c32_IMG-2303.jpg)
Detailní porovnání PŘED a PO
Celkem 1 000 objednávek loni balilo deset až dvanáct lidí od rána do večera. Takové množství objednávek nyní zvládnou zabalit za běžnou pracovní dobu tři expedienti s dopomocí dvou pickerů, kteří jsou zaškolení během pěti minut. Díky detailním statistikám vedoucí skladu přesně ví, kdo zvládl vychystat kolik kusů produktů a kolik kdo zabalil balíčků.
"Konečně máme ucelený přehled, v jakém skladu, na kterých pozicích a v jakém množství se konkrétní produkt nachází. Závoz několika palet zboží se nám nyní daří přijmout za dopoledne, dříve jsme na to potřebovali týden," dodala Kateřina Kožíšková ze spol. CityZen s.r.o.
![](https://cdn.prod.website-files.com/60f6bd04b4e345bfc4e15a14/638f767d739a434aa2efffdb_brani-foto-web-cityzen-sklad-zena.jpg)
Shrnutí
E-shopu CityZen se od začátku spolupráce zrychlila expedice o 80 %. Podařilo se tak i výrazně zredukovat mzdové náklady, díky zautomatizování skladových procesů. Firma nyní disponuje chytrou skladovou evidencí s uceleným a jednoduchým přehledem.
Ocenili jsme praktičnost, jednoduchost a propojenost systému. Nasazení bylo rychlé, cenově dostupné a celkový přístup profesionální. Na spolupráci se společností Brani a samotným panem Blaškovičem si vážíme skutečného zájmu pomoci, nadstandardní péče a komunikace i ochotě nalézt to nejlepší možné řešení.