Případová studie

E-shop CityZen vsadil na expediční nástroje od Brani

CityZen s.r.o.

O partnerovi

CityZen je česká firma vyrábějící unikátní oblečení, jehož základem je prémiová bavlna. Díky technologii CityZen není na oblečení vidět pot, je prodyšné, příjemné na tělo a odolává špíně. Tím, že společnost vyrábí všechny produkty v České republice, má výrobu pevně pod kontrolou a trika dosahují té nejvyšší kvality. Do dnešního dne CityZen vyrobil a prodal přes půl milionu triček a dalších produktů. Tento úspěch umožnil pustit se do dalších textilních inovací.

zrychlení balení o 80 %
po nasazení doplňků se expedice výrazně zrychlila i zjednodušila
úspora pracovních míst
snížení počtu zaměstnanců na polovinu
dokonalá informovanost
ucelený přehled o skladu i zaměstnancích

❌ Problém

  • pomalé odbavování objednávek
  • nutnost "zbožíznalství" (detailní znalost portfolia)
  • chybovost při expedici
  • neefektivní naskladnění zboží
  • vysoké mzdové náklady
  • netransparentní statistiky
  • práce s papíry
  • nepřesná skladová evidence

✅ Řešení

Popis situace před automatizací

Česká firma CityZen si začala v loňském roce uvědomovat problém s pomalým odbavováním objednávek, a to i při maximálním využití všech lidí z firmy. Jejich zaměstnanci balili objednávky každý den od rána do pozdního večera, a dokonce i o víkendech. Nezbytnou podmínkou pro vychystávání objednávek bylo zbožíznalství – od názvu přes odstín, střih a velikost po přečíslování produktů. Rozlišovat tyto jemné rozdíly ve skladovém sortimentu vyžadovalo určitý čas na zaškolení. Navíc tím, že produkty mají jednotné obaly, mohlo snadno dojít při menší nepozornosti k záměně.

S růstem firmy, objednávek, rozšiřující se produktovou řadou a kapacitou skladu byl stávající systém neudržitelný. Firma CityZen hledala nový systém, který by zajistil jednoduchý a bezproblémový příjem, zaskladnění i výdej. Potřebovali zavést řízenou evidenci skladových zásob a zajistit rychlejší odbavování objednávek.

Nasazení chytrých doplňků od Brani

Po nasazení nástrojů Brani Balič a Brani Sklad došlo ke zefektivnění skladových procesů, zrychlila se expedice a eliminovaly se záměny. Jedním z hlavních přínosů je však úspora pracovních míst a rychlejší odbavení objednávek.

"V prvním kroku jsme pro zrychlení expedice nasadili systém Brani Balič. Už díky tomu se kompletace zjednodušila a efektivita balení se zvýšila o 80 %. Po přestěhování do větších prostor jsme se neobešli bez čteček a systém rozšířili o Brani Sklad s využitím chaosového zaskladnění a k balení přidali picking." popisuje manažerka logistiky CityZen Kateřina Kožíšková

Detailní porovnání PŘED a PO

Celkem 1 000 objednávek loni balilo deset až dvanáct lidí od rána do večera. Takové množství objednávek nyní zvládnou zabalit za běžnou pracovní dobu tři expedienti s dopomocí dvou pickerů, kteří jsou zaškolení během pěti minut. Díky detailním statistikám vedoucí skladu přesně ví, kdo zvládl vychystat kolik kusů produktů a kolik kdo zabalil balíčků.

"Konečně máme ucelený přehled, v jakém skladu, na kterých pozicích a v jakém množství se konkrétní produkt nachází. Závoz několika palet zboží se nám nyní daří přijmout za dopoledne, dříve jsme na to potřebovali týden." dodala Kateřina Kožíšková ze spol. CityZen s.r.o.

Shrnutí

E-shopu CityZen se od začátku spolupráce zrychlila expedice o 80 %. Podařilo se tak i výrazně zredukovat mzdové náklady, díky zautomatizování skladových procesů. Firma nyní disponuje chytrou skladovou evidencí s uceleným a jednoduchým přehledem.

Ocenili jsme praktičnost, jednoduchost a propojenost systému. Nasazení bylo rychlé, cenově dostupné a celkový přístup profesionální. Na spolupráci se společností Brani a samotným panem Blaškovičem si vážíme skutečného zájmu pomoci, nadstandartní péče a komunikace i ochotě nalézt to nejlepší možné řešení.

Prohlédněte si, jaké nástroje dokážou zautomatizovat váš e-shop