Případová studie

Little Shoes expeduje 3krát rychleji a se spokojenými zaměstnanci

Little Shoes s.r.o.

O partnerovi

Little Shoes je e-shop specializující se na prodej barefoot obuvi. Jde o lehké boty, které mají za cíl co nejvíce napodobit chůzi na boso. E-shop byl založen v roce 2014 a nyní se řadí mezi 3 největší prodejce v této oblasti v České republice s ročním objemem přes 60 000 objednávek. Jeho zakladatelka, Klára Borlová, rozšiřuje své úspěšné podnikání i do zahraničí, což vedlo ke vzniku mutací footic.de a footic.com.

3krát rychlejší expedice
po nasazení doplňků Brani Balič a Brani Sklad se expedice výrazně zrychlila
spokojení zaměstnanci
snížení neefektivních pohybů ve skladu a téměř nulová chybovost
rychlé zaškolení brigádníků
noví zaměstnanci jsou schopni pracovat ve skladu za pouhých 10 minut

❌ Problém

  • pomalé odbavování objednávek
  • chybovost při expedici
  • organizace ve skladu
  • neefektivní procesy
  • práce s papíry
  • pomalá adaptace brigádníků

✅ Řešení

Popis situace před automatizací

E-shop Little Shoes měl rozdělený sklad podle jednotlivých značek barefoot obuvi a expedienti tak procházeli celé prostory a pickovali boty podle jejich názvu, který si našli na základě objednávky přímo v prostředí administrace Shoptetu. To byl samozřejmě velký problém, protože docházelo nejen k pomalému odbavování položek, ale vznikaly tak i chyby při kompletaci jednotlivých objednávek.

Dalším problémem bylo také neefektivní využití skladovacích prostor, kdy e-shop ještě nevyužíval chaotické zaskladňování neboli řízený chaos. Skladníci tak dávali jednotlivé značky a velikosti bot k sobě, a to hlavně při naskladnění nové obuvi stálo hodně času. Zaměstnanci museli posouvat i několik krabic v regálu, aby vše bylo přehledné a srovnané dle velikostí. V hlavní sezóně nastala potíž i se zaškolením brigádníků, protože orientace nové osoby ve skladu nebyla vůbec snadná.

Automatizace pomoci Brani nástrojů

Zásadní změna přišla po nasazení nástrojů Brani Balič a Brani Sklad, kdy e-shop začal řešit ve skladu vše přes čárové kódy a ruční nebo prstové čtečky. Expediční systém Brani Balič zaměstnancům zobrazuje nejbližší skladovou pozici produktu a plánuje nejefektivnější trasu skladem pro naplnění vybraného vozíku. Sledování displeje doprovází i pípání čteček, které eliminují chyby na minimum. „Následně naplněný vozík pickeři předávají baličům, kterým se automaticky tisknou štítky, a to vše rychle a hladce.“ popisuje spolumajitel Little Shoes Martin Borl.

Další změnou bylo zavedení chaosového zaskladňování, kde se mohl jeden produkt nacházet na vícero pozicích. To vedlo ke zlepšení celkové efektivity skladu. Navíc náročnost na zaškolení brigádníků se rapidně snížila, protože orientace ve skladu je nyní mnohem snazší. Noví zaměstnanci jsou schopni defacto plnohodnotně pracovat ve skladu za pouhých 10 minut.

Detailní porovnání PŘED a PO

Naše firma nyní poskytuje expediční nástroje e-shopu Little Shoes a právě díky nim se podařilo zefektivnit skladové procesy. Před implementací chytré expedice bylo nutné během marketingových kampaní zajistit další 3 až 4 zaměstnance do skladu, aby bylo možné zvládnout zvýšený objem práce. Nicméně dnes je tento problém vyřešen pomocí automatizace, což umožnilo snížení potřeby pracovních sil. Díky tomu byl internetový obchod schopen plnit sliby s doručením do druhého dne i během náročných sezónních období, jako jsou akce Back to school nebo Black Friday.

„Na začátku jsme se implementace trochu báli, protože se jednalo o komplexní změnu procesů. Nicméně po osobní konzultaci s panem Blaškovičem jsme si celou řadu věcí ujasnili a odpověděli si i na spoustu interních otázek. Samozřejmě následovalo období „ladění", ale nenarazili jsme na žádné zásadní problémy. S odstupem času bych celý proces hodnotil jako velmi hladký a bezbolestný přechod na zcela nové řešení skladu a expedice,“ oceňuje Martin Borl ze společnosti Little Shoes s.r.o.

Shrnutí

Spolupráce s e-shopem Little Shoes přinesla významné zrychlení expedice, kdy se nyní zboží expeduje třikrát rychleji než dříve. Automatizace procesů ve skladu umožnila zaměstnancům pracovat efektivněji, a to nejen díky snížení zbytečných pohybů při expedici. Benefitem pro společnost se tak stal nejen jednoduchý a bezproblémový skladový systém, ale i spokojení zaměstnanci.

Po čase hodnotím celý proces jako plynulý a bezbolestný. Splnil moje očekávání. Oceňuji vždy rychlou reakci a ochotu pomoci při řešení jakýchkoliv problémů. Děkujeme a těšíme se na další spolupráci a vylepšení!

Prohlédněte si, jaké nástroje dokážou zautomatizovat váš e-shop

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.