Případová studie

ČistéDřevo.cz nyní expeduje 6krát rychleji a bez starostí

cistedrevo.cz

O partnerovi

ČistéDřevo.cz se zaměřuje na originální dřevěné produkty pro každou příležitost. Nabízí i další služby jako barevný tisk na dřevo, vypalování obrázků nebo vyřezávání různých motivů. Mezi jejich hlavní produkty patří dárkový sortiment s gravírováním na míru, dřevěné bedýnky, doplňky do kuchyní a podobně. Ve skladu nedaleko Ostravy mají skoro 3 000 přírodních produktů. Za zmínku stojí i prestižní ocenění Heureka ShopRoku nebo IBM Firma roku.

6krát rychlejší expedice
po nasazení Brani Baliče se expedice zrychlila a zjednodušila
20% nárůst pozitivních recenzí
rychlou a bezchybnou expedici oceňují i zákazníci
motivační statistiky
expediční systém zobrazí, kolik balíků každý zaměstnanec zabalil, jakou rychlostí a kdy

❌ Problém

  • pomalé vyřizování objednávek
  • chybovost při expedici
  • nekonečná práce s papíry
  • pomalá adaptace brigádníků
  • mnoho rutinních činností
  • nepřesná skladová evidence

✅ Řešení

Hlavní problémy před automatizací 

E-shop ČistéDřevo.cz se v minulosti potýkal s několika klíčovými problémy v celém expedičním procesu. Jejich zaběhlý proces byl manuální a neefektivní. Například to, že se zpravidla každá příchozí objednávka vytiskla na papír a začala se jedna po druhé rychle vychystávat. Následně bylo nutné ještě ručně přepnout stavy objednávek přímo v administraci Shoptetu. Způsobilo to značné zdržení a zbytečné opakování rutinních činností.

“Neměli jsme žádné pickování, vše se dělalo ručně skrze znalost sortimentu, což se ukázalo později jako nespolehlivé,” popisuje jeden z majitelů ČistéDřevo.cz Tomáš Kruczek. Detailní znalost sortimentu byla překážkou i při adaptaci sezónních brigádníků, protože orientace ve skladu pro nové pracovníky nebyla tak jednoduchá, jako pro ty stávající.

Český e-shop s dřevěnými produkty zažívá v posledních letech výrazný nárůst objednávek, což vyvolalo potřebu zefektivnit celý proces expedice a získat chytrou skladovou evidenci s uceleným přehledem. “Hlídání skladovosti produktů nebylo 100%. Často se nám u větších kampaní stalo, že jsme prodali produkt, který už ani nebyl skladem,” dodal majitel e-shopu.

Implementace a výrazné zrychlení expedice

Po nasazení hlavních nástrojů Brani Balič a Brani Sklad došlo k výraznému zlepšení skladových procesů. Zejména expedice je dnes 6krát rychlejší, a to díky automatizaci. Zaměstnanci už nemusí zbytečně chodit po skladu s jedním produktem tam a zpět. Systém je navede k produktu nejkratší možnou cestou. Pickování pomocí čteček je snadné a skladník (neboli picker) dokonce zvládne ve stejnou dobu připravovat více objednávek najednou.

“Nejvíce si ceníme možnosti vychystávání více objednávek najednou. Určitě bych ještě zmínil i vyčíslení toho, kolik kdo zabalil,” dodává spokojeně Tomáš Kruczek. Expediční systém poskytuje i detailní statistiky, které zobrazí, kolik balíků každý zaměstnanec zabalí, jakou rychlostí a kdy. Spravedlivě tak ocenit nejlepšího pracovníka za skvělou práci je snadné a na pár kliknutí.

Správné nastavení expedičních nástrojů výrazně přispělo k efektivitě celé společnosti. Díky tomu e-shop razantně snížil náklady spojené s pracovními místy o několik desítek tisíc korun českých, ale také se podařilo snížit chybovost. To se následně potvrdilo i u zákaznických recenzí, kde vzrostla spokojenost s nákupem o 20 %.

Závěrečné doporučení pro e-shopy

“Určitě bych doporučil i dalším e-shopům, ať se toho vůbec nebojí, implementace přes Shoptet je na pár kliků. Zákaznická podpora od Brani je proaktivní, odpovídá obratem a nabízí v rámci implementace expedičních nástrojů i bezplatné konzultace. Není se čeho bát, jsem přesvědčený, že pozitivní výsledky potěší i další e-shopy, stejně jako nás,” oceňuje spokojený Tomáš Kruczek.

Shrnutí

E-shopu se podařilo výrazně zrychlit expedici a odstranit chybovost, což následně potvrdil i 20% nárůst pozitivních recenzí od spokojených zákazníků. Práci s papíry a mnoho rutinních činností nahradila automatizace. ČistéDřevo.cz má dnes moderní a jednoduchý expediční systém, který poskytuje i detailní statistiky o výkonech zaměstnanců.

S výsledným řešením celé implementace jsme maximálně spokojeni. Napojení přes Shoptet bylo na pár kliknutí, zákaznická podpora nám v rámci bezplatných konzultací pomohla vše nastavit k dokonalosti. Vše se odráží u zákaznických recenzí, které jsou teď vlivem výrazně nižší chybovosti o 20 % lepší.

Prohlédněte si, jaké nástroje dokážou zautomatizovat váš e-shop

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.