6/8/2020

E-shop Natubea a jeho cesta k lepšímu systému vyřizování objednávek

E-shop Natubea a jeho cesta k lepšímu systému vyřizování objednávek
uvodni-foto-natubea

 Představujeme vám první ze série případových studií, kterými vám chceme na konkrétních příbězích přiblížit, jak naše automatizace pomohly firmám k jednoduššímu fungování a růstu. 

Natubea – přírodní produkty pro zdravé vlasy 

V dnešním článku se budeme věnovat e-shopu Natubea, který nabízí přírodní vlasovou kosmetiku. Co o něm říká jeho majitelka, Hana Moneam? 

E-shop vznikl díky poptávce žen po přírodních produktech, která přišla přesně v době, kdy jsem řešila vyhoření po 20 letech strávených v kadeřnickém saloně. Společně s manželem jsme založili e-shop Natubea, kde nabízíme hennu, bylinky a přírodní kosmetiku. Časem bychom chtěli mít i farmu, kde se bylinky pěstují, zpracovávají a připravují na distribuci. Naším cílem je dodávat zboží do specializovaných obchodů a e-shopů po celé Evropě a stát se výhradním dovozcem některých přírodních produktů.

natubea-shop

Úskalí práce v malé rodinné firmě

Aktuálně Natubea funguje jako rodinná firma, kde kromě Hany a jejího manžela pracuje ještě několik freelancerů. Ti se starají především o marketing. Veškerá kontrola objednávek, zasílání faktur a komunikace se zákazníky proto donedávna ležela na bedrech majitelů. S růstem počtu objednávek se ale začalo objevovat čím dál víc chyb, neodeslaných faktur, nesmyslných e-mailů a zpožděných plateb. Nakonec sami majitelé vyhodnotili, že je třeba zavést nějakou automatizaci, která bude tyto administrativní úkony dělat za ně. 

„Zapomínali jsme, občas jsme některé věci dělali dvakrát, jiné nám trvaly neúměrně dlouho.  Musela jsem kontrolovat, jestli si lidé už objednávku vyzvedli, zbytečně jsme měli vratky, častěji jsem dělala storna objednávek, protože lidi nezaplatili hned a než jsem jim poslala po týdnu upomínku, už ztratili o zboží zájem. Cítila jsem, že se chováme neprofesionálně. Poslední kapkou byla stížnost od účetní, které jsem nedodala včas všechny faktury.“

Inspirace z FB skupiny Shoptet Poradna má jméno Brani

Hana se rozhodla poradit se s jinými podnikateli ve skupině zaměřené na Shoptet a jeho doplňky. Jejím hlavním požadavkem bylo automatizovat odesílání e-mailů zákazníkům ve chvíli, kdy nastane nějaká změna jejich objednávky (zaplacení, odeslání, převzetí). Krom toho by se jí hodilo i přestat myslet na urgování plateb a případná storna. Zjistila, že ideálním řešením pro její problémy bude Automatizace objednávek od Brani

O Branim jsem slyšela několikrát předtím ve skupině a četla jeho komentáře na FB, jeho produkt mi pro naši potřebu připadal dokonalý a navíc on sám na mě působil jako velmi chytrý a vstřícný člověk. To mi stačilo, abych po nikom dalším nepátrala.

Při instalaci doplňku postupovala Hana podle videonávodu, který je na webu k dispozici. Celý proces hodnotí jako velmi intuitivní, ovládání doplňku má logiku a pár drobných nejasností se podařilo vyřešit během krátké telefonické konzultace. 

Po zavedení Automatizace objednávek se zlepšila komunikace se zákazníky

Po zavedení doplňku se majitelům uvolnily ruce a konečně se mohou naplno věnovat rozvoji firmy, ať už jde o výběr a nákup nového zboží, nebo samotnou práci s bylinkami. 

A jak po třech měsících používání hodnotí Automatizaci objednávek? 

Za mě je to neskutečná úspora času, peněz a energie. Není nic horšího, než dělat dokola nudný proces, který za nás může udělat robot. Navíc mnohem přesněji, milionkrát rychleji a bez řečí. Jsem opravdu nadšená a už uvažuji o dalším doplňku, kterým pravděpodobně bude Automatizace nákupu zboží.“

Také jste už zahlceni množstvím objednávek a potřebovali byste si v tom udělat nějaký systém? Nebo ještě lépe, rádi byste zodpovědnost předali někomu jinému? Naše Automatizace objednávek bude posílat e-maily, faktury i upomínky za vás, stačí ji jen po instalaci správně nastavit.