Prověřte, že ve výchozím nastavení tiskárny nemáte nastavené žádné okraje a že máte korektně nastavenou velikost štítku.
.png)
V administraci Balíkobotu ověřte, že formát štítků je nastavený na PDF a velikost přibližně 100x150mm (pro různé dopravce se může rozměr mírně lišit). Nelze mít nastavený formát A4.
Další dotazy k nástroji
Musím mít na produktech čárové kódy, když chci používat Brani Baliče?
Nemusíte, Brani Balič funguje i bez čteček. Jednoduše ho budete obsluhovat jako klasickou aplikaci. Čtečky jen snižují chybovost.
Jaký hardware doporučujete k Brani Baličovi?
Doporučený hardware popisujeme v článku zde.
Objednávku jsem zabalil přes Brani Baliče, šítek se vygeneroval přes Balíkobot, proč nefunguje tracking zásilky v Shoptetu?
V Shoptetu je chyba, která způsobuje, že Shoptet nedokáže načítat tracking pro objednávky, u kterých bylo sledovací číslo zásilky vložené ručně a nebo přes API.
Pokud chcete přepínat stavy objednávek na základě trackingu, můžete využít náš nástroj Automatizace objednávek. Návody, jak nastavit přepínání stavů s podmínkou Dopravců najdete zde.
Čtečka načítá špatné znaky, co s tím?
Čtečka musí být v keyboard módu a po skenování kódu zasílat ENTER. Je také nutné mít jazyk čtečky nastavený stejně, jako je nastaven jazyk klávesnice na zařízení, ke kterému je čtečka připojená. Pokud je čtečka nastavená na češtinu a klávesnice na angličtinu, kód se načte se špatnými znaky.
Pokud je vše nastaveno správně, zkuste čtečkou naskenovat kód v prohlížeči (například Chrome) a zkontrolujte, zda se naskenoval správně kód a spustilo se vyhledávání.
Test čtečky můžete provést zde.
Jak správně nastavit terminál Zebra?
Připravili jsme video, jak terminál správně nastavit, najdete ho zde.
Musí mít pickeři ve skladu přístup i do Shoptetu?
Nemusí, což je velkou výhodou Brani Baliče. Tím, že vaši zaměstnanci nemusí mít přístup do Shoptetu, pak expedují jen objednávky, které se jim nachystají a přepínají se vždy do správných stavů.
Jednotlivým zaměstnancům doporučujeme omezit uživatelská práva pomocí nastavených rolí, aby měli přístup jen do částí, které jim chcete zpřístupnit a které mohou obsluhovat. Například jim můžete zakázat přístup do nastavení nebo statistik.
Generování štítku zobrazuje chybu, co mám dělat?
Na stránce s chybou systém píše, o jakou chybu se jedná. Můžete zkusit dle popisu chyby upravit data na štítku a vygenerovat jej znovu. Pokud si s chybou nebudete vědět rady, je zde k dispozici tlačítko pro zkopírování komunikace s API, kterým se celá zkopíruje. Zkopírovanou komunikaci následně zašlete na podporu dopravců a do kopie zadejte i náš e-mail support@brani.cz.
Nepovedlo se vytvořit štítek - chyba Manipulační jednotka, nedorazil kód manipulační jednotky, co mám nastavit?
Manipulační jednotky si můžete nastavit v párování doprav. Kliknete v párování na konkrétní dopravu a zde je možné přidat a nastavit atributy štítku - součástí je i manipulační jednotka. Jak na to popisujeme v návodu zde.
Při tisku štítku vygenerovaného přes Balíkobot se jen načítá stránka a nic se netiskne, čím by to mohlo být?
Nejčastěji je to kvůli tomu, že máte nastavený formát štítku v Balíkobotu na ZPL. Změňte formát na PDF.
Co dělat, když dopravce tvrdí, že nemá data o zásilkách?
Pravděpodobně jste neodeslali data do svozu. Odeslání dat provedete v app.brani.cz v sekci Zásilky › Odeslání dat dopravci.
Případně si můžete nastavit i automatické objednávání svozu ve štítkové službě, jak na to popisujeme v návodu zde.
Proč nevidím všechny objednávky v seznamu objednávek, i když splňují filtr?
Objednávka je buď umístěná v nějakém vozíku, nebo ji má označenou jiný uživatel, nebo je již zabalena. Pokud by ji měl označenou nějaký uživatel, zobrazí se vám objednávka po kliknutí na tlačítko Zobrazit i označené objednávky.
Nejde tisknout štítky, systém hlásí chybu, že počítač není on-line, co s tím?

Tato chyba nastane, pokud jsou tiskárny offline, což můžete ověřit v Brani Tisku zde. Problém je nejčastěji možné vyřešit následovně:
- Zkuste restartovat počítač i tiskárny a znovu spustit Brani Print Server.
- Pokud by i nadále byly tiskárny offline, zkuste Print Server odinstalovat a nainstalovat aktualizovanou verzi (ke stažení zde).
- Zkontrolujte, zda naše aplikace není blokována antivirem.
V případě, že by potíže přetrvávaly, kontaktujte nás na support@brani.cz.
Ve filtru v Baliči vidím 10 objednávek ve stavu EXPEDICE, ale ve výpisu pod ním jich napočítám jen 9, proč jedna chybí?
Objednávka nechybí, vidíte o jednu méně (nebo případně i o více), protože objednávku skladník pickuje nebo balí. Jakmile si zapnete zobrazení označených objednávek, pak ji uvidíte a zjistíte i jméno uživatele, který na objednávce pracuje.
Tisknu štítky a nic se neděje, v čem je problém?
Prověřte, zda máte vše aktivní, zkontrolujte, zda:
- máte aktivní Brani Print Server
- jsou aktivní a viditelné tiskárny zde
- naše aplikace není blokována antivirem.
V případě, že by potíže přetrvávaly, kontaktujte nás na support@brani.cz.
Jak resetovat nastavení Brani Print Serveru?
Postup je:
- Vypněte aplikaci Brani Print Server
- Otevřete složku: C:\Users\<vase jmeno>\App Data\Local\Brani Print Server
- Smažte soubor "printer"
- Spusťte aplikaci Brani Print Server a zadejte token
Upozornění! Pokud vygenerujete nový token, tak všechny stávající počítače se odpárují.
Mohu tisknout expediční štítky generované v Baselinkeru? Například pro vlastní dopravu Alzy?
Ano. Je možné nakonfigurovat dopravní štítky tak, že se budou stahovat z Baselinkeru a tisknout při expedici, jako by to byl váš štítek.
Nástroj vám rádi nezávazně představíme.
Pokud vám nestačily návody, můžete si domluvit bezplatný konzultační hovor. Vyplňte formulář a my se ozveme nazpět.
Ozveme se vám do 2 pracovních dní.
Ukážeme systém v praxi.
Zodpovíme vaše dotazy.

Odepíšeme vám co nejdříve. Většinou do 24 hodin.