Popis nastavení

Konfigurace Brani Baliče, kterého je možné si na váš eshop nainstalovat v Shoptet doplňcích. Vysvětlíme, jak se přes Brani Baliče balit a vysvětlíme základní nastavení.

Nastavení zobrazení

Otevřete si v našem doplňku Brani Balič v pravém horním rohu Nastavení - je potřeba celé nastavení projít a nakonfigurovat. Na první záložce Zobrazení máte možnost si jednotlivé funkce Baliče aktivovat nebo ponechat vypnuté. Po najetí na konkrétní funkci se vám zobrazí vysvětlení, pro co je určena.

Mezi nejdůležitější funkce možnost zobrazovat čárové kódy akcí na obrazovce, pokud ji zapnete, můžete načítat kódy přímo z obrazovky zařízení, na kterém Baliče používáte. Další důležitou funkcí je možnost ignorovat typy produktů - jedná se většinou o bazarové produkty, služby nebo dárky. Hlavní funkcí, kterou je nutné v Baliči nastavit je z jakých stavů objednávek chcete objednávky balit.

Dbejte při nastavení na to, aby to skutečně byl ten stav, který je pro balení objednávek určen a byly v tom stavu objednávky, které balit chcete - nebude to například stav storno. Určitě doporučíme mít aktivní i funkci aktuální skladovost pozice při každém pickingu, kdy skladové pozice budou při každém balení vždy aktuální. Samozřejmě vyberte, z jakého skladu se skladové pozice mají načítat.

Brani tip: Prodáváme odzkoušené prstové čtečky, které skvěle fungují s našimi doplňky. Výhodou prstové čtečky je její velikost, nepřekáží, bude se vám s ní dobře pracovat. Čtečku připojíte snadno přes Bluetooth nebo USB. Navíc má i světlo pro bezproblémové načtení štítku. Zakoupit ji u nás můžete zde.

Nastavení akce

Zde si nastavíte základní procesy, které budete v Baliči používat. Můžete si zapnout využití pickingu, nastavit, co se má stát po nascanování objednávky - zda se objednávka začne ihned balit nebo zda se přidá jen na balicí seznam.

Můžete si nastavit počet objednávek k hromadnému balení, to znamená, kolik objednávek maximálně chcete najednou balit. Pokud máte ve skladu pickovací vozíky například na 8 objednávek, nastavíte si jich 8. Můžete omezit hromadné balení objednávek i váhou a je zde možnost si pro každého uživatele tyto parametry nastavit zvlášť. Můžete si rovnou nastavit i akci, co se má stát, jakmile dojde k hromadnému označení objednávek.

Doporučíme přidat také tlačítko pro vyprodané produkty, aby picker mohl v této situaci jen kliknout na tlačítko a automaticky se změnil stav objednávky, se kterým pak budete dále pracovat.

Jestliže používáte při balení objednávek kompletaci, nastavíte si, na jaký stav se po kompletaci objednávka má přepnout. Můžete také zapnout funkci, aby byl picker upozorněn, pokud nezaklikl při kompletaci veškeré produkty.

Máte zde možnost nastavit si dvě libovolná tlačítka pro změnu stavu objednávky podle vašich potřeb. Může se třeba stát, že je poslední kus produktu má poškozený obal a potřebujete oslovit zákazníka, zda mu poškozený obal nevadí (můžete mu poskytnout malou slevu za produkt s poškozeným obalem).

Nastavení fotografie

V Brani Baliči je další záložka Fotografie. Pokud máte možnost zapojit webkameru na pracovní místo, kde přes Baliče balíte, můžete si nastavit možnost focení při balení objednávky. Využijete to v případech, kdy se vám zákazník ozve, že mu zboží přišlo poškozené, přičemž z balení budete mít záznam, jak zboží vypadalo před zabalením. Stejně tak třeba v případě, kdy se vám zákazník ozve, že mu v zásilce nějaký produkt chybí.

Nastavení Balíkobotu

U tisku štítků nabízíme tři možnosti - netisknete přes náš nástroj po zabalení objednávky štítky vůbec, generujete si před balením štítky už přes Shoptet a poté je tisknete po zabalení objednávky v Baliči a nebo generujete i tisknete štítky přes Baliče.

Pro pohodlnou práci doporučujeme třetí možnost, kdy zásilku zabalíte a ihned po zabalení přes Baliče ji označíte štítkem, zásilka je kompletně připravená na odeslání. Je potřeba vyplnit váš API uživatele a klíč k Balíkobotu, které jste získali pro váš eshop. V Baliči si poté napárujete dopravce, které jsou v Balíkobotu a jaký je to typ dopravy. Jestliže by vám v Baliči nějaký dopravce chyběl, a Balíkobot ho podporuje, napište nám, můžeme vám ho přidat.

Nastavíte si i automatické objednání svozu, abyste nemuseli posílat objednání svozu ručně. Pro jednotlivé dopravce si vyplníte časy, podle toho, kdy přibližně k vám dopravce jezdí pro balíčky a v tento nastavený čas se každý den odešlou dopravci automaticky data.

Nastavení odděleného pickingu

Oddělený picking je určen pro případy, kdy chcete mít na skladě dvě skupiny zaměstnanců. Nejprve picker vychystává produkty ze skladu do pickovacího vozíku a poté expedient tento vozík s vychystanými produkty přebírá a objednávky balí. V základním režimu bez odděleného pickingu to funguje tak, že kdo objednávky pickuje, tak je zároveň i balí.

V nastavení si vyplníte počet vozíků, které pro pickování máte k dispozici. K nim vám vygenerujeme daný počet čárových kódů, které si na vozík můžete nalepit. Následně uživatel vychystá produkty pro zvolené objednávky a přiřadí k nim číslo vozíku - buďto tlačítkem nebo naskenováním čarového kódu na vozíku. Tím se vše uloží a může jít vychystávat produkty pro další objednávky na další vozík. Uživatel, který objednávky balí pak v přehledu objednávek jen naskenuje čárový kód na vozíku (nebo vybere ze seznamu) a rovnou se mu spustí balení objednávek, pro které jsou na vozíku nachystané produkty.

Nastavení multi-eshop prostředí

Je aktivní, pokud na vašem účtu máte Brani Baliče nainstalovaného i na jiných eshopech. Můžete využít společné prostředí pickingu a balení pro všechny vaše eshopy. Jakmile kliknete v levém menu na jeden z vašich eshopů, můžete přes Baliče balit objednávky pro kterýkoliv z nich. Nezáleží tedy na tom, zda váš skladník bude balit pro český nebo slovenský shop a tak podobně.

Důležité je, zda u produktů na všech eshopech máte totožné kódy produktů. Pokud ne, pak společné prostředí můžete i tak používat, ale budou se při pickingu produkty s rozdílným kódem zobrazovat jako samostatný produkt.

Většina nastavení se v multi-eshop prostředí bere přímo z nastavení jednotlivých eshopů. Jedná se například o nastavení přepínání stavů a akcí nebo nastavení Balíkobotu. Tyto položky je potřebné mít nastavené u jednotlivých eshopů a následně bude toto nastavení používáno i v multi-eshop prostředí. Nastavení, které určuje pouze vzhled, prostředí lze pak nastavit přímo v nastavení multi-eshop prostředí.

Veškeré filtry jsou pro multi-eshop prostředí odděleny a nastavují se zvlášť. Zároveň jsou ve filtru položky ze všech eshopů odděleny. Nebere se ohled například na stejné názvy stavů nebo doprav. Pokud máte tedy na všech eshopech stejný stav "Vyřizuje se", tak tento stav musíte ve filtru vybrat pro každý eshop zvlášť.

Objednávání svozů bohužel z multi-eshop prostředí nelze provádět. Doporučujeme si v nastavení jednotlivých eshopů nastavit automatické objednání svozu, případě jej objednávat ručně pro každý eshop zvlášť.

Jestliže máte více eshopů, ale nemáte je v naší administraci spojené, napište nám a spojíme je, všechny eshopy poté uvidíte v levém menu.

Veškeré nakonfigurované nastavení uložte.

Filtrování objednávek

Na našem příkladu máme nastavené tlačítko pro hromadné balení 4 objednávek. Po kliknutí na toto tlačítko se automaticky označí 4 objednávky ze seznamu a podle nastavení se přejde se na pickování objednávek nebo rovnou na jejich balení.

Důležitou částí Baliče jsou filtry. Většina klientů balí podle dopravců, jelikož někteří mají svoz dříve než ostatní. Pokud vám jako první pro balíky přijíždí například Zásilkovna, budete balit objednávky nejprve pro ni. Filtry si můžete dopředu připravit a uložit, vyplníte si ve filtru hodnoty, řazení a filtr si pojmenujete. Budete je pak mít připravené nahoře na jeden klik se vám podle nich vyfiltrují objednávky a vidíte rovněž i počet objednávek v konkrétních filtrech.

Picking objednávek

Jakmile přejdete na pickování objednávek, zobrazí se vám v pravé horním rohu QR kód. Tento kód je veřejný, po jeho načtení se ukáže pickování označených objednávek i nepřihlášeným uživatelům. Využijete u pickingu například z tabletu. Následně chystáte produkty, a ty jsou seřazené podle skladových pozic.

Skladové pozice se vždy řadí podle abecedy, můžete si je nasimulovat například v Excelu - vypíšete si skladové pozice do jednoho sloupce pod sebe, poté si buňky označíte a pomocí funkce v excelu seřadíte od A do Z. Stejným způsobem budou skladové pozice seřazené při pickingu.

Standardně se používá označení sektor - regál - pozice, například A1-01-01. Pokud máte jen malý sklad, postačí vám jednodušší číslování regál - pozice.

Je nutné, aby byly skladové pozice správně očíslované, dodržujte potřebný počet číslic, uvedeme na příkladu, kde jsou dvojciferné pozice, počítejme s tím, že máte tedy více než 9 skladových pozic:

  • Správné číslování: S1-01, S1-02, ... S1-10
  • Špatné číslování: S1-1, S1-2, ... S1-10

Jakmile vynecháte 0 u dvojciferného číslování, a měli byste více než devět skladových pozic, pak by se vám skladová pozice S1-10 chybně řadila před S1-02. Pokud máte nebo předpokládáte, že budete mít více skladových pozic než 9, pak bude číslo dvojciferné, pokud více než 99, pak bude číslo trojciferné.

Celý návod, jak nachystat skladové pozice ve vašem skladu najdete zde. Po dokončení pickingu kliknete na číslo pickovacího vozíku, kde máte zboží vychystané.

Pokud byste označili více objednávek, vyfiltrovali je a nemohli jste poté nějakou najít, můžete využít tlačítko Zrušit balení všech objednávek a vyrušit tak všechny filtry, které jste na objednávky použili, poté začnete znovu.

Objednání svozu

Data dopravcům můžete poslat všem najednou nebo je můžete jednotlivým dopravcům poslat zvlášť. Můžete si zde zkontrolovat balíky a případně i znovu vytisknout na balíček i štítek, pokud byste ho ztratili, nebo se vám omylem nalepil na špatnou krabici. Případně můžete nahlédnout i do historie objednaných svozů, kde uvidíte, kým byl objednán.

Statistiky balení

Můžete nahlédnout na kompletní statistiky, případně si dát do volby konkrétní uživatele. Lze porovnávat předchozí den a nebo minulý měsíc. V celkovém přehledu máte zobrazeno, kolik se kompletně zabalilo objednávek, jaká byla jejich celková hmotnost a kolik kusů zboží bylo zabaleno. Další přehled je za posledních 12 měsíců.

Zabalené objednávky

Tento přehled si můžete vyfiltrovat pro konkrétní období. Zvolíte si konkrétního uživatele a můžete sledovat kolik objednávek zabalil, jak dlouho balení konkrétní objednávky trvalo a podobně.

Více uživatelů

Můžete do Brani Baliče přidat více uživatelů. V naší administraci vpravo nahoře klikněte na váš e-mail. Zde máte možnost přidat nového uživatele přes Správa uživatelů. Uživatele si nastavte, jak potřebujete, můžete zakázat zobrazení stránek, do kterých nechcete, aby měl váš zaměstnanec přístup.

Zobrazení Brani Baliče lze více přizpůsobit pro vaše zaměstnance přes profily zobrazení - uvidí pouze to, co vy nastavíte a nebude se mu zobrazovat navíc nic, co nepotřebuje a ani by to nevyužíval. Více informací najdete v návodu zde.

Jakmile v Baliči pracuje někdo jiný, například další směna, přepněte si v pravím horním rohu přes tlačítko Přepnout uživatele na toho správného, kdo bude zrovna přes Baliče pracovat. Přepnutím dojde k automatickému odhlášení původního uživatele, nový uživatel se přihlásí pomocí svého hesla a je v rozhraní Baliče zpět.

Další naše návody k doplňku Brani Sklad a Brani Balič najdete zde. Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám na support@brani.cz

Použité nástroje v návodu