Rozhovor se zakladatelem Brani.cz - 2. díl

Přinášíme vám pokračování rozhovoru s Branislavem Blaškovičem, majitelem Brani.cz a expertem na Shoptet. Přečtete si i první díl rozhovoru, ve kterém jsme se Braniho ptali na typického zákazníka Brani.cz nebo také na to, o jaké doplňky či automatizace je mezi zákazníky největší zájem. 

2-dil-rozhovoru

1) Jaké největší vychytávky připravil Brani.cz pro zákazníky v roce 2019?

Rozhodně se jedná o doplněk s názvem Automatizace objednávek, jehož prostřednictvím denně pro klienty přepínáme více než 20 tisíc objednávek. Klienti si ho velmi oblíbili zejména kvůli široké škále možností, kterou nabízí jeho administrace.

V roce 2019 jsme se také pustili do vývoje rozšíření na míru pro prohlížeč Google Chrome. Díky tomu si v současné době hravě poradíme i s úpravou administrace krabicových e-shopových řešení (nejčastěji se jedná o Shoptet). Prostřednictvím této služby šetříme našim klientům spoustu času a zároveň snižujeme chybovost zaměstnanců. Nejčastěji se jedná o rozšíření, které přidávají upozornění, pokud na něco zaměstnanec zapomněl. Oblíbené je také rozšíření v podobě snížení počtu kliknutí pro vykonání akce, která je jinak hůře dostupná, ale klient ji potřebuje využívat velmi často. Právě snižování počtu kliknutí pro vykonání akce, spolu s automatickým hlídáním podmínek, které musí akci předcházet, jsou klíčové pro zvýšení efektivity zaměstnanců. 

2) S jakou největší výzvou se musel Brani.cz poprat v roce 2019?

Náš vývoj velmi ovlivnil fakt, že Shoptet zpřístupnil pro partnery API. A protože jsme již v minulosti vydali 2 doplňky, stala se právě příprava infrastruktury pro zpracování velkého množství objednávek naší největší výzvou. Naše serverová farma od té doby zdvojnásobila množství serverů a počet zákazníků neustále roste.  

Další velkou výzvou je i migrace e-shopu z e-shopového řešení na míru například na Shoptet. I přesto, že je Shoptet „krabicovým řešením“ a obsahuje širokou škálu možností, samozřejmě nedisponuje funkcemi, které měl klient k dispozici v původním nástroji na míru. Proto pro migrace velkých e-shopů často kombinujeme všechny naše nástroje a snažíme se o maximální efektivitu jejich aplikací, abychom se co nejvíce přiblížili k worfflow, na které byl klient zvyklý v rámci původního nástroje.  

3) Jaké jsou plánované novinky pro rok 2020?

Chceme se zaměřit na komplexní řešení pro „život zboží v e-shopu“, jak tuto funcionalitu pracovně nazýváme. Naše představa je následující, přičemž v tomto kolečku máme prostřednictvím našich automatizací v současné době pokryté všechny procesy kromě balení:

  1. Přijde objednávka.
  2. Objednávku poté zpracujeme.
  3. Zkontrolujeme, zda je zboží na skladě, případně jej objednáme u dodavatele.
  4. V dalším kroku zboží zabalíme a pošleme. 
  5. V posledním kroku probíhá kontrola doručení zboží.

S tím souvisí velká novinka pro rok 2020, kterou bude systém pro kompletaci zboží ve skladu. Naším cílem je, aby toto řešení bylo co nejvíce flexibilní a automatizované pomocí čteček čárových kódů, webkamer a dalších vychytávek.