Jak automaticky vyprodat sklad za pomoci slev

Naše nástroje neustále zlepšujeme a přidáváme nové funkce, z tohoto důvodu nemusí být návod zcela shodný s aktuální verzí doplňku.

Ve videu a textovém návodu si ukážeme, jak velmi jednoduše lze pomocí doplňku Automatizace akčních cen zahrnout do výprodeje určité skupiny produktů tak, abyste vyprodali skladové zásoby či produkty, které se obtížně prodávají. Zároveň na tom však netratili a zachovali si určitou výši marže.

Nastavení pravidel v rámci doplňku Automatizace akčních cen

  1. V hlavním rozhraní doplňku přidáte nové pravidlo přes tlačítko Přidat pravidlo vlevo nahoře. Toto pravidlo si nazveme Výprodej.
  2. V kolonce Aplikovat na ceníky si zvolíte, na jaké ceníky se má pravidlo aplikovat (běžný, velkoobchodní aj.).
  3. V kolonce Datum akce zvolíte dobu, po kterou se bude pravidlo aplikovat.
  4. Dále v příslušné kolonce zvolíte procentuální výši slevy (v našem případě 40 %) a také to, z jaké ceny se bude tato sleva počítat. Doporučujeme zvolit možnost výpočtu ze standardní ceny, protože Shoptet poté přeškrtne cenovku u standardní ceny, nikoliv u té prodejní.
  5. Dále vyplníte výši přirážky (v našem případě 20 %) a zvolíte, zda chcete slevu přizpůsobit minimální přirážce nebo slevu neaplikovat při dosažení limitu přirážky.
  6. Přes tlačítko Podmínky nastavíme podmínky pro dané pravidlo. Díky tomuto kroku si vyfiltrujeme produkty, na nichž se bude daná sleva vztahovat.
jak-automaticky-vyprodat-sklad
  1. Zde si můžeme libovolně vyplnit Název výrobce, Příznaky aj. v příslušných kolonkách.  
  2. Nás však nejvíce zajímá řádek Skladovost, kde zvolíme sklad, který chceme vyprodat. V příslušné kolonce dále vybereme, že skladovost je vyšší než 1, protože chceme vyprodat sklad, a také to, zda se bude sleva vypočítávat pro všechny varianty dohromady nebo pro každou zvlášť.
  3. V kolonce Prodejní cena můžeme rovněž určit minimální cenu produktů ve výprodeji – v našem případě jsme produkty pro výprodej omezili cenou 100 Kč.
  4. V kolonce Prodejnost uvedeme frekvenci prodeje produktů, kterých se má naše pravidlo týkat. V našem případě uvedeme, že produktů se prodalo méně než 10 ks za 30 dní.
  5. Přes tlačítko Sleva podle prodejnosti si můžeme nastavit výši maximální a minimální slevy a další dynamické slevy.
  6. V rámci tlačítka Úprava slevy pak zvolíte požadované automatické zaokrouhlování akční ceny nebo automatickou tvorbu tzv. baťovské ceny — např. že chcete na konci číslici 9.
  7. Na závěr nesmíme zapomenout pravidlo aktivovat a uložit.
Brani tip: V hlavním rozhraní doplňku si rovněž snadno nastavíte frekvenci aplikace daných pravidel (modrý nadpis Frekvence aplikace pravidel a příslušná rolovací lišta). To znamená, že každých 24 hodin projde robot celý váš e-shop, vyhledá tyto produkty a nastaví jim akční ceny. Naopak u produktům, které nesplňují námi nastavené podmínky, tuto akční cenu smaže.

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.