26/8/2019

Jaké nástroje použít pro automatizaci?

Jaké nástroje použít pro automatizaci?

Aby e-shop fungoval dobře, musíte jako jeho majitel sledovat velké množství informací a rychle reagovat na změny a nenadálé situace. A co je nejhorší? Tyto změny je třeba dále komunikovat zaměstnancům, ideálně co nejrychleji a nejstručněji. Máte-li udělat důležité rozhodnutí, vytvoříte si Excel tabulku, kde shromažďujete data, měříte, porovnáváte a analyzujete. Do toho samozřejmě vstupuje spousta nástrojů – e-mail, kancelářské balíky, sociální sítě, marketingové nástroje, Trello, Slack, Google produkty a seznam pokračuje. 

Jak to vše končí? Třiceti otevřenými záložkami v prohlížeči a bezesnými nocmi, kdy jen kopírujete data z jednoho programu do druhého. 

Řešení

Existuje několik tipů, jak s daty pracovat efektivně a ušetřit čas. Je dobré si vybrat nástroje, které Vám osobně vyhovují nejvíce a tyto nástroje vytěžit na maximum. Tak se přiblížíte optimálnímu stavu, kdy máte všechny důležité informace pro chod firmy na jednom místě.

Nástroje pro integraci služeb

Existuje spousta způsobů, jak automaticky (a většinou zdarma) integrovat nástroje, které používáte. Mezi ty nejznámější patří: 

  • IFTTT.com – ve většině případů zdarma. Síla této služby spočívá v jednoduchosti nastavení, předpřipravených scénářích a možnosti použití asistentů (například Google Assistant). 

  • Zapier.com – bezplatný pro omezený počet přenosů dat. Jinak také velmi pokročilý nástroj, který má možnost velmi pokročilého nastavení. Jakmile se ho naučíte správně používat, stane se z něj váš nepostradatelný pomocník.

  • Integromat.cz – český nástroj. Jeho hlavní výhodou je možnost integrace českých služeb, které většinou IFTTT nebo Zapier nepodporuje. Možností užití se nejvíce blíží Zapieru, také se jedná o velmi pokročilý nástroj. 

Několik příkladů pro inspiraci

Přeposílejte si důležité e-maily tam, kde je s nimi dál možné pracovat; nastavte si pravidla e-mailů tak, aby se Vám důležité zprávy skončily přímo v prostředí Slacku. Je to ideální řešení pro případ, kdy řešíte zákaznickou podporu přes e-maily – díky tomu mohou Vaši zaměstnanci sledovat e-mailovou komunikaci přímo v pracovním prostředí. Je možné využít přímo integraci od Slacku.  


Uložte si přílohy e-mailů do Google Drive; pokud Vám chodí větší množství e-mailů, doporučujeme ukládat si jejich přílohy na Google Drive. Pokud budete jednou třeba něco dohledat, nebudete se muset dohledávat jeden e-mail z milionu – prostě otevřete jednu složku. Pro automatizaci tohoto procesu můžete využít například Zapier.


Přenášejte události v kalendáři přímo do Trella; jednoduchou integrací můžete na základě událostí z vašeho Google kaledáře automaticky vytvářet karty v Trellu. Pro tuto automatizaci použijte Integromat. 


Přenášejte uskutečněné hovory do CRM; díky této integraci od Integromatu se každý Váš ukončený hovor přenese do Rayenet CRM. Obzvlášť užitečné v případě, že často voláte s potenciálními zákazníky. V Rayenetu už si telefonní číslo propojíte s příslušnou firmou a jejími objednávkami a získáte tak celistvý přehled. 

Řešení na míru 

Pokud žádný z nástrojů nevyhovuje Vašim požadavkům, je možné nechat si poradit nebo implementovat řešení na míru, aby plně vyhovovalo Vašemu podnikání. Zkuste kontaktovat nás v Brani.cz, na propojování věcí jsme experti! 

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.