XML feedy připraveno pro Shoptet

3 000 Kč

Doplněk umožňuje automatizovanou úpravu XML feedu produktů podle vlastních potřeb. Na základě vámi nastavených podmínek lze tedy u vybraných produktů:

  • automaticky přidat marže, 
  • párovat kategorie,
  • doplnit chybějících informace, 
  • vkládat překlady vybraných položek, a tak docílit správného zařazení v rámci e-shopu aj.

Kolik stojí provoz?  

Váš dodavatel nemá XML? Podívejte se sem.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Provozujete e-shop, na němž prodáváte produkty od externích dodavatelů? Pak jistě víte, jak obtížné je efektivně pracovat s XML feedy produktů. Pokud potřebujete u produktu nastavit jiné parametry než máte k dispozici v rámci XML feedu od vašeho dodavatele, tak určitě vyzkoušejte náš doplněk XML feedy. Díky němu automatizovaně přizpůsobíte všechny informace o produktech potřebám vašeho e-shopu.

Co je XML feed?

XML feedy jsou soubory, které obsahují aktuální informace o produktech. XML feed obsahuje veškeré informace, které jsou relevantní pro využití v rámci online obchodování. Jedná se například o název položky, název výrobce, zařazení v rámci kategorie, kód produktu, krátký popis, technické parametry, informace o ceně a dostupnosti a často také obrázek daného produktu.

XML feedy jsou pravidelně aktualizovány, aby poskytly co nejaktuálnější pohled na daný produkt. Všechny informace, které jsou v nich obsaženy, jsou využívány jak obchodníky (např. prodej produktu v rámci vašeho e-shopu), tak také cenovými srovnávači.

Základní princip fungování doplňku

XML soubor, který obsahuje aktuální data ohledně nabízeného produktu, obvykle obdržíte od svého externího dodavatele. Po napojení tohoto souboru na váš e-shop bude v pravidelných intervalech stahovat a aktualizovat dané portfolio produktů. Dochází díky tomu k automatickému odstranění neaktuálních produktů či přidání nových, aktualizují se obrázky, popisy produktů, cena, dostupnost aj. 

Problém může nastat v případě, že vám tento soubor dodavatel neposkytne, budete potřebovat produkt zařadit do jiné kategorie než uvádí dodavatel, přidat popisky, nastavit jinou marži či přeložit vybrané texty. Zkrátka v případě, kdy budete potřebovat upravit dané informace tak, aby odpovídaly parametrům vašeho e-shopu. 

Administrace nástroje

Zajímá vás, jaké jsou jednotlivé části nástroje a jak s nimi pracovat? Co všechno lze nastavit, abyste si ulehčili práci? Kompletní administraci nástroje jsme popsali ve videu a zahrnuli do níže uvedených bodů. 

Správa pravidel

Pomocí pravidel definujete, jaké parametry a akce má vybrané portfolio produktů splňovat. Jednotlivá pravidla je vhodné si pro přehlednost pojmenovat. Důležité je rovněž pořadí pravidel, protože systém je nastavený tak, aby produkty v XML feedu procházel podle uspořádání ve vašem uživatelském rozhraní.

XML_general

V levé části definujete, pro jaké produkty (kategorii výrobků, cenové rozmezí, zboží od určitého dodavatele, EAN, kód produktu, dostupnost produktů) si přejete provést akci (typ ceny, násobení koeficientem), – to už si zvolíte v pravé části rozhraní.  

Nastavení podmínek
  • Kategorie – ze seznamu vyberete kategorii zboží, kterou máte definovanou v rámci vašeho e-shopu.
  • Cena od/do – můžete určit, aby se ve vašem e-shopu zobrazovaly pouze položky z určitého cenového rozmezí.
  • Výrobce – umožňuje vybrat konkrétního dodavatele.
  • EAN/Kód produktu – pokud váš dodavatel uvede tuto informaci v XML feedu, můžete na jejím základě vybrat konkrétní produkt. Pokud si nejste jistí, obraťte se na nás a my vám s touto informací pomůžeme.
  • Dostupnost – do tohoto pole uveďte status zboží, které by se mělo zpracovat dle zadaného pravidla. Pamatujte na to, že je nutné zachovat stejné pojmenování, jako uvádí dodavatel v XML feedu. 
Určení akcí 
  • Typ ceny – určuje, která z cen bude přepočítána daným koeficientem.
  • Násobení koeficientem – na základě zvoleného koefecientu budou přepočítávány ceny z XML feedu pro položky, které odpovídají zvoleným pravidlům (do pole se uvádí násobek, tzn. že pro 20% marži uveďte hodnotu 1, 2).
  • Smazat produkt – při zvolení tohoto pole budou produkty, splňující definované podmínky, vyjmuty z importu.
  • Konečné – pokud produkt vyhovuje nastavenému pravidlu, žádná další pravidla se již na tento produkt neaplikují.

Párování jednotlivých kategorií

Další část nástroje slouží pro přiřazení jednotlivých kategorií. Nastavujete zde to, jak se mají jednotlivé kategorie propojit mezi XML feedem vašeho dodavatele a vaším e-shopem. 

XML_kategorie

V levé části je uveden seznam kategorií vašeho dodavatele, v pravé části pak v rozbalovacím seznamu přiřadíte kategorie z vašeho e-shopu. Nespárované kategorie nebo kategorie, které opatříte znakem “Smazat produkt” nebudou importovány.

Překlad

Poslední část v rámci správy pravidel obzvlášť oceníte, pokud máte zahraničního dodavatele.

XML_preklady

Podobně jako na kartě “Kategorie” (viz. výše) se na levou stranu načtou informace z XML feedu vašeho dodavatele a na pravou stranu můžete přímo vepsat hodnoty (či překlad daných informací), které se mají zobrazit zákazníkům ve vašem e-shopu. Pokud pole nevyplníte, zobrazí se původní hodnota z XML feedu.

Některé skupiny parametrů mohou mít více různých hodnot. Pro jejich zobrazení slouží tlačítko "Zobraz hodnoty".

Pro ještě větší usnadnění práce doporučujeme vyzkoušet doplněk Překlady produktů přes Google Translate. Po jeho implementaci dochází každou hodinu ke kontrole stavu a případnému automatickému překladu nových položek. Odpadá tedy nutnost překladu každé jednotlivé položky a jejich ručního přepisu. Více informací o tomto doplňku se dozvíte na uvedeném odkazu nebo vám je rádi sdělíme na kontaktech uvedených v závěru článku.

Nahrazování v popiscích

Díky této úplně nové funkci můžete snadno nahrazovat řetězce v popiscích produktů. Jak konkrétně můžete funkci využít? 

Na výběr máte dva způsoby použití. Prvním je nahrazení libovolného řetězce za jiný. Například, pokud je v popisku řetězec “Coca Cola”, jednoduše je automaticky u všech popisků nahradíte řetězcem “Pepsi Cola”. Další možností je nechat si vhodné řetězce pro nahrazování vybrat naším robotem. Příkladem může být automatické nahrazení všech URL adres, které se nacházejí v popiscích. Náš systém vám zobrazí všechny produkty, které danou URL adresu obsahují a vy tyto URL adresy pak velmi snadno nahradíte u konkrétních produktů za jiné. 

xml-feed-novinka

Příklad použití doplňku 

Jak pracovat s doplňkem v praxi vám ukážeme na tomto názorném příkladu. 

Řekněme, že budeme chtít přidat 15% marži pro doplňky od výrobce A1 Doplňky, v cenovém rozmezí 50-2000 Kč, které jsou buď skladem, nebo dostupné do týdne. Víme také o jedné položce, kterou váš dodavatel prodává příliš levně, a proto na tuto položku z kategorie “Doplňky” chceme dát vyšší marži – 25%. Známe její EAN, takže ji budeme identifikovat právě podle něj. Budeme také chtít, aby se tento produkt objevil pouze pokud bude skladem. Pravidla nastavíme následovně:

XML_pravidlo_marže

 

XML_pravidlo_výrobceA1

Aby se nejprve upravil produkt s vyšší marží, je nutné dodržet pravidla v uvedeném pořadí. Tento produkt bude poté rovněž díky použitému pravidlu “Konečné” vyjmut z dalších kategorií které by se na něj mohly vztahovat (např. zařazení do kategorie Doplňky).

Náš poslední požadavek je trochu z jiného soudku. Protože se náš e-shop snaží dělat věci jinak a s nápadem, rozhodli jsme se, že nebudeme používat klasický a nudný termín "Skladem" a "Skladem do týdne", ale chceme, aby místo těchto hesel bylo zobrazeno "U nás!" a "Již brzy u nás!". Přejdeme tedy do záložky Překlady a tyto dvě pole vyplníme naším novým termínem.

XML_preklad_dostupnost

Výsledkem našeho modelového příkladu je to, že sekce Doplňky bude v rámci našeho eshopu obsahovat produkty od uvedeného výrobce v daném cenovém rozpětí a navíc i s určitou dávkou kreativity.

Jaké další doplňky a služby můžete využít pro dosažení maximální automatizace vašeho e-shopu?

  • Nástroj pro automatizovaný překlad umožní přeložení vašeho XML feedu do požadovaného jazyka.
  • Pomocí nástroje XML feedy napárujete kategorie, přepočítáte ceny, nastavíte marži a další filtry dle svých potřeb.
  • Pokud vlastníte zahraniční e-shop můžete využít nástroj Automatický import, díky kterému se všechny produkty, které máte či vložíte na stávající e-shop, automaticky nahrají také do zahraničního e-shopu (zpravidla do druhého dne).
  • Prostřednictvím nástroje Sklad 2.0 zase můžete automaticky synchronizovat data o skladových zásobách.
  • Výsledkem je přeložený produkt na zahraničním e-shopu, který se automaticky zařadí do správné kategorie, cena se přizpůsobí příslušné měně a nastavenému kurzu. Případně se automaticky aplikují i další vámi další nastavené filtry.

 

Doplňkové parametry

Kategorie: Nástroje
price: od 500 Kč za měsíc