Automatizace řazení produktů v kategoriích
Časté dotazy
Proč se produkty neřadí podle pravidel, které jsem nastavil?
Zkontrolujte, zda máte správně nastavené výchozí řazení produktů v Shoptetu. Kontrolu provedete následovně:
- přejděte v Shoptetu do Nastavení › Produkty › Zobrazení › Zobrazení kategorií a zkontrolujte, že výchozí řazení produktů je nastaveno dle priorita v kategorii (sestupně).
- zkontrolujte, zda produkt, který sledujete splňuje veškeré podmínky, které jsou nastavené v pravidle a splňuje alespoň jedno z nastavených pravidel, v případě, že produkt nesplňuje žádné pravidlo, zůstane mu naposledy nastavená priorita
Pozor na to, že se dá řazení nastavit i individuálně ke konkrétní kategorii, což najdete v Produkty › Kategorie › kliknete na konkrétní kategorii › Doplňková nastavení.
Mám v pravidle vyplněnou podmínku skladovosti od 1, proč se vyprodané produkty řadí před produkty skladem?
Zkontrolujte, zda máte správně nastavené výchozí řazení produktů v Shoptetu, viz předchozí FAQ. Pokud ano, pak zkontrolujte u produktů počet kusů skladem, pokud i u dostupnosti vyprodáno máte uvedené nějaké kusy na skladě, pak pravidlo nemůže fungovat správně.
Doporučujeme v takových případech nahradit v pravidle podmínku skladovosti za podmínku dostupnosti.
Nechci, aby se mi přepisovaly některé priority v Shoptetu, jak to mám nastavit?
Jestliže chcete, aby u některých produktů doplněk nepřepisoval prioritu, je potřeba je definovat v pravidle a toto pravidlo dát jako poslední v pořadí. V pravidle aktivujete funkci Nenastavovat prioritu. Aplikuje se na produkt vždy poslední pravidlo, které produkt splňuje.
Jakmile se produkt vyprodal, nezařadil se na konec, neustále je na předních pozicích, co je špatně?
Zkontrolujte, zda máte nastavené pravidlo pro nulování priorit - je důležité pro správnou funkčnost doplňku. Jakmile byste toto pravidlo smazali, a nastavili připravené šablony bez něj, může následně dojít k chybnému řazení produktů. Pokud by se nějaký produkt vyprodal a toto pravidlo byste neměli aktivní, neaplikuje se na něj tak priorita 0 a nezařadil by se na konec mezi vyprodané produkty. Jestliže produkt nebude splňovat žádné pravidlo, zůstane mu naposledy nastavená priorita. Pravidlo pro nulování priorit musí být vždy jako první v pořadí.
Upozornění: toto pravidlo se aplikuje na všechny produkty, jakmile jej aktivujete, a následně se na produkty aplikují další pravidla, pokud je splňuje - tedy z počátku se všechny priority vynulují, aby se následně mohly správně priority propsat podle nastavených pravidel. Pokud chcete, aby se u některých produktů nepřepisovala doplňkem priorita, je nutné nastavit pravidlo pro ignorování těchto produktů, celý návod najdete zde.