Popis nastavení

Naše nástroje neustále zlepšujeme a přidáváme nové funkce, z tohoto důvodu nemusí být návod zcela shodný s aktuální verzí doplňku.

Konfigurace Brani Baliče, kterého je možné nainstalovat na e-shop v Shoptet doplňcích. Vysvětlíme, jak se přes Brani Baliče balí objednávky a vysvětlíme základní nastavení.

Zobrazení

Otevřete si v našem doplňku Brani Balič v pravém horním rohu Nastavení - je potřeba celé nastavení projít a nakonfigurovat. Na první záložce Zobrazení máte možnost si jednotlivé funkce aktivovat nebo ponechat vypnuté. Po najetí na konkrétní funkci se vám zobrazí vysvětlení, pro co je určena.

Mezi nejdůležitější funkce možnost zobrazovat čárové kódy akcí na obrazovce, pokud ji zapnete, můžete načítat kódy přímo z obrazovky zařízení, na kterém Brani Baliče používáte. Další důležitou funkcí je možnost ignorovat typy produktů - jedná se většinou o bazarové produkty, služby nebo dárky. Hlavní funkcí, kterou je nutné v Brani Baliči nastavit je z jakých stavů objednávek chcete objednávky balit.

Dbejte při nastavení na to, aby to skutečně byl ten stav, který je pro balení objednávek určen a byly v tom stavu objednávky, které balit chcete - nebude to například stav storno. Určitě doporučíme mít aktivní i funkci aktuální skladovost pozice při každém pickingu, kdy skladové pozice budou při každém balení vždy aktuální. Zvolíte, z jakého skladu se skladové pozice mají načítat.

Brani tip: Prodáváme odzkoušené prstové čtečky, které skvěle fungují s našimi doplňky. Výhodou prstové čtečky je její velikost, nepřekáží, bude se vám s ní dobře pracovat. Čtečku připojíte snadno přes Bluetooth nebo USB. Navíc má i světlo pro bezproblémové načtení štítku. Zakoupit ji u nás můžete zde.

Akce

Na záložce Akce si nastavíte základní procesy, které budete v Brani Baliči používat. Můžete si zapnout využití pickingu, nastavit, co se má stát po nascanování objednávky - zda se objednávka začne ihned balit nebo zda se přidá jen na balicí seznam.

Můžete si nastavit počet objednávek k hromadnému balení, to znamená, kolik objednávek maximálně chcete najednou balit. Pokud máte ve skladu pickovací vozíky například na 8 objednávek, nastavíte si jich 8. Můžete omezit hromadné balení objednávek i váhou a je zde možnost si pro každého uživatele tyto parametry nastavit zvlášť. Můžete si rovnou nastavit i akci, co se má stát, jakmile dojde k hromadnému označení objednávek.

Doporučíme přidat také tlačítko pro vyprodané produkty, aby picker mohl v této situaci jen kliknout na tlačítko a automaticky se změnil stav objednávky, se kterým pak budete dále pracovat.

Jestliže používáte při balení objednávek kompletaci, nastavíte si, na jaký stav se po kompletaci objednávka má přepnout. Můžete také zapnout funkci, aby byl picker upozorněn, pokud nezaklikl při kompletaci veškeré produkty.

Máte zde možnost nastavit si dvě libovolná tlačítka pro změnu stavu objednávky podle sebe. Může se stát, že poslední kus produktu má poškozený obal a potřebujete oslovit zákazníka, zda mu poškozený obal nevadí (můžete mu poskytnout malou slevu za produkt s poškozeným obalem), je možné vytvořit stav Poškozeno - kontaktovat zákazníka a nastavit tlačítko na tento stav.

Fotografie

V Brani Baliči je další záložka Fotografie. Pokud máte možnost zapojit webkameru na pracovní místo, kde přes Brani Baliče balíte, můžete si nastavit možnost focení při balení objednávky. Využijete to v případech, kdy se zákazník ozve, že mu zboží přišlo poškozené, přičemž z balení budete mít záznam, jak zboží vypadalo před zabalením. Stejně tak třeba v případě, kdy se zákazník ozve, že mu v zásilce nějaký produkt chybí.

Dopravci

Přejdete na záložku Dopravci a zvolíte možnost Generování štítků zapnuto dle nastavení dopravců. Podporujeme napojení na Balíkobot, Chameleoon a GO balík.

Níže na stejné stránce je dostupné tlačítko Přejít na nastavení dopravců. Kliknutím na něj budete automaticky přesměrováni na stránku app.brani.cz, kde budete nastavovat dopravce a párovat dopravy.

Jak napárovat dopravce popisujeme v návodu zde.

Oddělený picking

Oddělený picking je určen pro případy, kdy chcete mít na skladě dvě skupiny zaměstnanců. Nejprve picker vychystává produkty ze skladu do pickovacího vozíku a poté expedient tento vozík s vychystanými produkty přebírá a objednávky kompletuje a balí. V základním režimu bez odděleného pickingu to funguje tak, že kdo objednávky pickuje, tak je zároveň i balí.

V nastavení si vyplníte počet vozíků, které pro pickování máte k dispozici. K nim vám vygenerujeme daný počet čárových kódů, které si na vozík můžete nalepit. Následně uživatel vychystá produkty pro zvolené objednávky a přiřadí k nim číslo vozíku - buďto tlačítkem nebo naskenováním čarového kódu na vozíku. Tím se vše uloží a může jít vychystávat produkty pro další objednávky na další vozík. Uživatel, který objednávky balí pak v přehledu objednávek jen naskenuje čárový kód na vozíku (nebo vybere ze seznamu) a rovnou se mu spustí balení objednávek, pro které jsou na vozíku nachystané produkty.

Multi-eshop prostředí

Tato funkce je aktivní, pokud máte Brani Baliče nainstalovaného i na jiných e-shopech. Můžete využít společné prostředí pickingu a balení pro všechny e-shopy. Jakmile kliknete v levém menu na jeden z e-shopů, můžete přes Brani Baliče balit objednávky pro kterýkoliv z nich. Nezáleží tedy na tom, zda váš skladník bude balit pro český nebo slovenský e-shop a tak podobně.

Důležité je, zda u produktů na všech e-shopech máte totožné kódy produktů. Pokud ne, pak společné prostředí můžete i tak používat, ale budou se při pickingu produkty s rozdílným kódem zobrazovat jako samostatný produkt.

Většina nastavení se v multi-eshop prostředí bere přímo z nastavení jednotlivých e-shopů. Jedná se například o nastavení přepínání stavů a akcí nebo nastavení dopravců. Tyto položky je potřebné mít nastavené u jednotlivých e-shopů a následně bude toto nastavení používáno i v multi-eshop prostředí. Nastavení, které určuje pouze vzhled, prostředí lze pak nastavit přímo v nastavení multi-eshop prostředí.

Veškeré filtry jsou pro multi-eshop prostředí odděleny a nastavují se zvlášť. Zároveň jsou ve filtru položky ze všech eshopů odděleny. Nebere se ohled například na stejné názvy stavů nebo doprav. Pokud máte tedy na všech eshopech stejný stav "Vyřizuje se", tak tento stav musíte ve filtru vybrat pro každý e-shop zvlášť.

Objednávání svozů bohužel z multi-eshop prostředí nelze provádět. Doporučujeme si v nastavení jednotlivých eshopů nastavit automatické objednání svozu, případě jej objednávat ručně pro každý e-shop zvlášť.

Jestliže máte více eshopů, ale nemáte je v naší administraci spojené, napište nám a spojíme je, všechny e-shopy poté uvidíte v levém menu.

Veškeré nakonfigurované nastavení uložíte.

Filtrování objednávek

Na našem příkladu máme nastavené tlačítko pro hromadné balení 4 objednávek. Po kliknutí na toto tlačítko se automaticky označí 4 objednávky ze seznamu a podle nastavení se přejde se na pickování objednávek nebo rovnou na jejich balení.

Důležitou částí Baliče jsou filtry. Většina klientů balí podle dopravců, jelikož někteří mají svoz dříve než ostatní. Pokud jako první pro balíky přijíždí například Zásilkovna, budete balit objednávky nejprve pro ni. Filtry si můžete dopředu připravit a uložit, vyplníte si ve filtru hodnoty, řazení a filtr si pojmenujete. Budete je pak mít připravené nahoře na jeden klik se podle nich vyfiltrují objednávky a vidíte rovněž i počet objednávek v konkrétních filtrech.

Picking produktů

Jakmile přejdete na pickování objednávek, zobrazí se v pravé horním rohu QR kód. Tento kód je veřejný, po jeho načtení se ukáže pickování označených objednávek i nepřihlášeným uživatelům. Využijete u pickingu například z tabletu. Následně chystáte produkty, a ty jsou seřazené podle skladových pozic.

Skladové pozice se vždy řadí podle abecedy, můžete si je nasimulovat například v Excelu - vypíšete si skladové pozice do jednoho sloupce pod sebe, poté si buňky označíte a pomocí funkce v excelu seřadíte od A do Z. Stejným způsobem budou skladové pozice seřazené při pickingu.

Standardně se používá označení sektor - regál - pozice, například A1-01-01. Pokud máte jen malý sklad, postačí jednodušší číslování regál - pozice.

Je nutné, aby byly skladové pozice správně očíslované, dodržujte potřebný počet číslic, uvedeme na příkladu, kde jsou dvojciferné pozice, počítejme s tím, že máte tedy více než 9 skladových pozic:

  • Správné číslování: S1-01, S1-02, ... S1-10
  • Špatné číslování: S1-1, S1-2, ... S1-10

Jakmile vynecháte 0 u dvojciferného číslování, a měli byste více než devět skladových pozic, pak by se skladová pozice S1-10 chybně řadila před S1-02. Pokud máte nebo předpokládáte, že budete mít více skladových pozic než 9, pak bude číslo dvojciferné, pokud více než 99, pak bude číslo trojciferné.

Celý návod, jak nachystat skladové pozice ve skladu najdete zde. Po dokončení pickingu kliknete na číslo pickovacího vozíku, kde máte zboží vychystané.

Pokud byste označili více objednávek, vyfiltrovali je a nemohli jste poté nějakou najít, můžete využít tlačítko Zrušit balení všech objednávek a vyrušit tak všechny filtry, které jste na objednávky použili, poté začnete znovu.

Objednání svozu

Data dopravcům můžete poslat všem najednou nebo je můžete jednotlivým dopravcům poslat zvlášť. Můžete si zde zkontrolovat balíky a případně i znovu vytisknout na balíček i štítek, pokud byste ho ztratili, nebo se vám omylem nalepil na špatnou krabici. Případně můžete nahlédnout i do historie objednaných svozů, kde uvidíte, kým byl objednán.

Statistiky balení

Můžete nahlédnout na kompletní statistiky, případně si dát do volby konkrétní uživatele. Lze porovnávat předchozí den a nebo minulý měsíc. V celkovém přehledu máte zobrazeno, kolik se kompletně zabalilo objednávek, jaká byla jejich celková hmotnost a kolik kusů zboží bylo zabaleno. Další přehled je za posledních 12 měsíců.

Zabalené objednávky

Tento přehled si můžete vyfiltrovat pro konkrétní období. Zvolíte si konkrétního uživatele a můžete sledovat kolik objednávek zabalil, jak dlouho balení konkrétní objednávky trvalo a podobně.

Více uživatelů

Můžete do Brani Baliče přidat více uživatelů. V naší administraci vpravo nahoře klikněte na Váš e-mail. Zde máte možnost přidat nového uživatele přes Správa uživatelů. Uživatele si nastavte, jak potřebujete, můžete zakázat zobrazení stránek, do kterých nechcete, aby měl zaměstnanec přístup.

Zobrazení Brani Baliče lze více přizpůsobit pro zaměstnance přes profily zobrazení - uvidí pouze to, co nastavíte a nebude se mu zobrazovat navíc nic, co nepotřebuje a ani by to nevyužíval. Více informací najdete v návodu zde.

Jakmile v Baliči pracuje někdo jiný, například další směna, přepněte si v pravím horním rohu přes tlačítko Přepnout uživatele na toho správného, kdo bude zrovna přes Baliče pracovat. Přepnutím dojde k automatickému odhlášení původního uživatele, nový uživatel se přihlásí pomocí svého hesla a je v rozhraní Baliče zpět.

Další návody

Všechny návody k doplňku Brani Sklad a Brani Balič najdete zde. V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na support@brani.cz.

Použité nástroje v návodu

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.