Kompletní automatizace eshopu za pomoci Brani.cz nástrojů

Naše nástroje neustále zlepšujeme a přidáváme nové funkce, z tohoto důvodu nemusí být návod zcela shodný s aktuální verzí doplňku.

Jak můžete pomocí našich nástrojů jednoduše zautomatizovat procesy na e-shopu a ušetřit tak za lidskou práci. Vyloučíte tím chybovost, a budete mít o procesech přehled.

Automatizace objednávek

Máte na e-shopu nové objednávky a potřebujete je roztřídit. Nejčastěji jsou s platbou na dobírku nebo s platbou předem. Přes Automatizaci objednávek můžete u plateb převodem nebo kartou online platby nezaplacených objednávek urgovat. Nastavíte si u urgence i za jak dlouho a kdy se má zákazníkovi odeslat. U platby převodem se nastavuje u pravidla standardně podmínka 24 hodin, u platby kartou online 1 hodina. Objednávky na dobírku mohou jít do třídícího procesu ihned.

Často se stává, že objednávka obsahuje poznámku od zákazníka. Tuto objednávku si můžete vyfiltrovat pomocí automatizace do stavu, kdy zkontrolujete, co zákazník požaduje, třeba Ruční kontrola.

Následně si pomocí automatizace můžete objednávky roztřídit na ty, pro které máte veškeré zboží skladem a mohou hned do expedice a na ty, kde produkty chybí.

Objednávky, které jsou v expedici můžete začít balit a připravené zásilky odeslat. Odeslané objednávky si můžete třídit dále na doručené, případně přes automatizaci urgovat vyzvednutí zásilky, která je uložená na výdejním místě, nebo případně nevyzvednuté na vratky. Stejně tak pomocí automatizace můžete u objednávek na dobírku vystavit automaticky doklad po doručení zásilky. Veškeré dokončené objednávky poté archivujete, nejčastěji ve stavu Vyřízena.

Můžete si přidat i vlastní libovolné stavy objednávek do e-shopu a také je rovnou případně zautomatizovat. Jak nastavit pravidla v automatizaci objednávek a další návody najdete zde.

Jakmile budete mít změny stavů objednávek zautomatizované přes náš nástroj Automatizace objednávek, měli byste měnit ručně jen stav objednávek, které potřebují kontrolu. S vyprodanými produkty pomůže náš nástroj Dodavatelské nákupní seznamy a s expedicí Brani Balič.

Brani tip: Pro automatizaci stavu odeslaných zásilek nebo urgenci nevyzvednutých balíčků doporučujeme používat dopravce, které podporujeme - Balíkobot, Chameleoon a GO balík. Návody, jak nakonfigurovat naše nástroje s dopravci najdete zde.

Dodavatelské nákupní seznamy

V doplňku Dodavatelské nákupní seznamy v záložce nastavení si nastavíte stavy. Na našem příkladu je stav nové objednávky Objednat zboží, a stav objednávky při chybě je Ruční kontrola. Ostatní stavy si můžete nastavit libovolně.

Nastavíte si i automatizaci stavů - přepnutí ze stavu Objednat zboží do stavu Expedice, za podmínky, že jsou všechny produkty naskladněné.

V nákupním seznamu budete mít zboží, které chybí a je potřeba ho objednat od dodavatele. Doporučujeme si seznam roztřídit, označit si veškeré produkty od jednoho dodavatele a přidat je na nákupní seznam přes tlačítko Přesunout do seznamu. Do názvu seznamu si můžete vyplnit datum vytvoření seznamu a název dodavatele.

Seznam si poté otevřete, můžete si ho upravit najetím na symbol tužky vedle názvu seznamu - přidáte si k němu například číslo objednávky, kterou jste u dodavatele udělali, nebo změníte stav na Odesláno dodavateli. Změny uložíte.

Jakmile od dodavatele přijde zboží, zkontrolujete si ho se seznamem. Jestliže vše souhlasí, znovu označíte objednávky a kliknete na tlačítko Naskladnit.

Po naskladnění se v seznamu ve sloupci Naskladněno změní červený křížek na zelenou fajfku. V tuto chvíli se zboží na pozadí naskladnilo i na e-shop. Seznam si můžete změnit na stav, že je zboží naskladněno do e-shopu a můžete si tak seznamy třídit a mít v nich přehled.

Díky tomuto nástroji přesně víte, pro jaké objednávky zboží přišlo a které můžete již vyřídit, automaticky se objednávky přepnou po naskladnění do stavu Expedice - tuto automatizaci stavů jsme nastavovali v seznamech výše. Jestliže by objednávka čekala i na jiné zboží, třeba od dalšího dodavatele, nepřepne se do stavu Expedice, dokud pro ni nenaskladníte veškeré zboží. Další návody k nástroji Dodavatelské nákupní seznamy najdete zde.

Brani Balič

V nástroji Brani Balič si nastavíte, aby se vám v něm zobrazovaly objednávky, které jsou ve stavu Expedice. Nastavíte na záložce Zobrazení.

Nastavíte si na záložce také funkci, že se objednávka po kompletaci má automaticky přepnout do stavu Zabaleno.

Můžete si také nastavit vlastní tlačítka, například pro ruční kontrolu objednávky, pokud nastane, že není možné ji zabalit, například je poslední kus produktu, který máte na skladě, poškozen.

Při balení takové objednávky jen kliknete v Brani Baliči na připravené tlačítko a automaticky se přepne do stavu, který jste si na něj napárovali a zruší se balení objednávky.

Při používání těchto tří nástrojů Vám zůstane na starost pouze o objednávání zboží, balení objednávek a ruční kontroly. Ostatní procesy jsou plně automatizované. Ušetříte čas, peníze za lidskou práci a vyloučíte chybovost, třeba u ručního přepínání stavu objednávky.

Brani tip: U objednávky na dobírku můžete zákazníkovi automaticky vygenerovat a zaslat doklad na jeho e-mail až po doručení objednávky. Pokud by zákazník balíček nepřevzal, nebudete tak mít k objednávce vystavený zbytečně doklad a vyhnete se vystavování dobropisu. Můžete si před stavem Roztřídit přidat i stav pro zaplacené objednávky, aby zákazník doklad obdržel ideálně co nejdříve po úhradě objednávky.

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám na support@brani.cz

Další návody

Všechny návody k doplňku Brani Sklad a Brani Balič najdete zde. V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na support@brani.cz.

Aby web fungoval správně, abychom věděli, co na webu zlepšit, abychom vás neotravovali nevhodnou reklamou nebo abyste z webu měli příjemnou uživatelskou zkušenost, potřebujeme od vás souhlas pro uložení souborů cookies.